Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Anna - 2 mars 2012 14:13

Var ju hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut, men precis som jag misstänkte, så har ju mitt SF-mått ökat. Fick ju se det förra gången jag var där, men då mätte en praktikant magen och alla har ju sina egna sätt att mäta på, så vi var väl inte så jättesäkra på om det "stämde". Idag mätte i alla fall min barnmorska, och då visade det att det var en ökning trots allt.


Hon ringde och bokade in en tid för ultraljud åt mig. På tisdag ska vi iväg och kolla mängden fostervatten. Ser allting normalt ut, så har jag ändå en tid inbokad i v.38 för ultraljud då vi ska kolla tillväxten. Om jag har lite/mycket fostervatten, så antar jag att de agerar därifrån och då kanske jag får tid tidigare eller ja.. Jag vettefan. Jag hängde inte med så mycket. ;P


Ska i alla fall bli skönt att kolla upp det, då jag oroar mig väldigt mycket. Vet ju inte vart "min gräns" går för vad som är "ett mindre barn" enligt mig. Det märks väl när jag får vikten framför mig. Så länge det inte är över 4 500 i slutändan, så känns det i alla fall NU som att det är rätt okej. Gärna närmre 4 kg än 5 kg om man säger så. :)


Hjärtslagen låg i alla fall runt 135-140. Precis som det brukar.

Mitt blodtryck var 95/60. Har gått upp liiiiite, men att jag har lågt blodtryck nu när jag är gravid har vi konstaterat hela tiden. :)

SF-måttet vet jag inte vad det låg på. Glömde fråga. Men som sagt, det har ju ökat.

Lillebror låg fortfarande nedåt och huvudet var fortfarande ruckbart, så ingen som fixerat sig här än.


Nästa gång jag ska dit är om två veckor.

Av Anna - 2 mars 2012 14:07

Gud, så skönt att vara hemma! Var ju först iväg med Melvin till dagis imorse, sen skulle jag till barnmorskan, efter det handla lite snabbt för att ta bussen hem och precis hinna in med grejerna, innan jag var tvungen att gå till dagis och hämta Melvin. Tog bussen därefter bort till Wåxnäs, där jag fick ta mig en liten promenad bort till OKQ8 för att hämta ut ett paket. Tillbaka till bussen och sen äntligen hem igen!


Nu tänker jag inte åka någonstans mer för jag är helt slut i kroppen. Och huvudet med för den delen. ;)


Har hämtat tavlan nu. Den var jättefin, dock mindre än vad jag hade förväntat mig. Smart som jag är, så kollade jag ju inte upp hur stort 30 x 50 cm var innan jag beställde det måttet, men det kändes lagomt stort i mitt huvud, men jag skulle nog ha tagit lite större. Men, men. Den fick lov att hänga på en annan vägg i sovrummet. Får bli något annat som pryder väggen ovanför byrån i sovrummet i stället.. En liggande spegel hade ju iofs inte varit helt fel. :) Där fick jag en idé. ;)


Slänger upp en bild på tavlan sen från mobilen. Har den där nere just nu, så fixar det senare. :)

Av Anna - 2 mars 2012 10:03

På väg till barnmorskan för att lyssna på lillebror o mäta magen! Ska hämta ut tavlan efter, så visar er den sen. ;) 

 
Ovido - Quiz & Flashcards