Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Anna - 13 mars 2012 09:11

Igår fixade jag ju efter-bilder på vårt hus, eftersom vi vill ha med oss ett fotoalbum till banken på torsdag och visa upp huset efter renoveringen.


Tänkte dela med mig av bilderna här. Vissa bilder blev lite mörkare i kvalitén, men det var så himla ljust ute, och jag kan inte med inställningarna på kameran än, så ni får leva med det. ;) Det syns i alla fall. :)


Före-bild först så klart. :) Men som ni ser på utsidan av huset, så är inte panelen klar. Den ska vi ordna nu i vår, då vi började med det den sista varma och fina veckan förra sommaren, och inte hann mer sedan pga. vädret.


En inglasad altan ska göras i vår/sommar också på framsidan. :)


Gräs ska sås enda fram på gräsmattan och ett staket ska upp så småningom.


                                                                               


Det som återstår invändigt är ju badrummet på övervåningen och tvättstugan (den har vi bara gjort en liten del på än så länge).


Men vad tycks? :) Sovrummet är ju inte helt klart ännu med inredning och sånt. Det har vi väntat med eftersom man inte är där så mycket ändå. Men jag vill ju även ha vita liggande träplankor längst huvudgaveln (väggen) nu, så förhoppningsvis får jag igenom det tillslut. ;)

Av Anna - 13 mars 2012 09:02

Fick en extratid hos min barnmorska i eftermiddag som jag ska iväg på. Ska dit på fredag också, men då för den vanliga kontrollen av hjärtljud, SF-mått och lämna blodprover och så. Idag ska jag dit för att prata med henne angående den kommande förlossningen, då jag fått lite andra funderingar kring den sedan helgens magsjuka och magsmärtor.


Melvin är ju på dagis nu, och när jag ska hämta honom sen, så kilar vi vidare bort till farmorn och hälsar på. Hon är ju hemma och är sjukskriven nu i två veckor till efter en hälsensoperation. Ska ju bli riktigt varmt idag, så det passar ju perfekt att gå dit då och leka i lekparken borta vid dem. :) Hon ska passa Melvin medan jag är hos barnmorskan också. :)


Hade tänkt att lägga mig och vila lite, men nu när man ska iväg någonstans sen, så borde jag kanske försöka fixa till mig lite för en gångs skull och inte gå runt med morgonfrill, mjukiskläder och osminkad hela dagen som jag numera brukar göra. Stackars älsklingen! Längtar så tills magen är borta och jag börja klä mig i mina egna kläder och känna mig lite "uppklädd och iordninggjord". Men nu är det inte långt kvar! På fredag är det 2 veckor kvar.


På måndag så ska vi iväg på ultraljud igen och kolla tillväxten och efter det in till Spec MVC. Skulle kännas väldigt skönt ifall jag fick bestämt att jag inte får gå över tiden denna gång, så man slipper oroa sig för att han ligger och jäser ordentligt där dag för dag på slutet. Vi får la se vad vi kommer fram till.


Både hos barnmorskan idag och hos Spec MVC på måndag.

Ovido - Quiz & Flashcards