Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Anna - 5 mars 2012 09:01

Melvin är på dagis, och i samma stund som jag steg innanför ytterdörren här hemma, så kom ett nytt projekt upp till ytan. Fönsterbrädan i vardagsrummet! :)


Den är verkligen så jäkla ful. Och den förstör verkligen så mycket av inredningen och stilen. I köket har vi ju jättefina vita grova fönsterbrädor som älsklingens farfar Bengt har gjort. Älskar dem verkligen!


Och vi har inte tagit itu med att fixa till vardagsrummet än, så igår kväll kom jag på idén att det måste ju gå att måla om den där fula fönsterbrädan, men älsklingen var lite skeptisk till om det skulle bli bra.


Vilket som, så har jag nu dragit två varv på fönsterbrädan haha. Och visst fan blir det mycket bättre! :D Ska snart måla ett tredje färg, fast med rollern, så det blir jämt och bra och inga penseldrag. Färgen torkade rätt så snabbt på det materialet, så det var lite svårt att dra ut det bra med penseln, så med en roller borde det bli susen! :D


Älsklingen har det inte lätt han. Han har ingen aning om ifall jag målat om något när han kommer hem från jobbet, eller om han får se något annat nytt. Haha! ;P Men visst blev han glad över canvas-tavlan jag köpte häromdagen. ;) Vi hade ju ingen fin tavla på oss bara, så den satt fint den. ;)


Tog bild på fönsterbrädan hur den såg ut innan, och en bild efter jag målat två gånger. Dock på avstånd, och självklart har jag snyggat till ljuset i Instagram som alltid. ;) Det var mest för att ni ska få en helhetsbild av hur slutresultatet kommer se ut. Roligare än att visa nu när det inte är täckt helt liksom. ;)


Före. Vidrigt brun/beiget blommönster.


   

Efter! :-) Ljust och fint.

Av Anna - 5 mars 2012 07:43

Tänk att för 20 månader sen idag, så föddes lille Melvin. Kl.13.30 för att vara exakt, så inte riktigt än är han 20 månader. ;) Vad stor han har blivit. Snart fyller han ju 2 år. Tiden har bara flugit förbi.


Har varit den bästa tiden i mitt liv. Är så glad och lycklig över att ha honom i mitt liv. Hade inte kunnat önska mig en snällare och goare unge. Han har gjort det alldeles för enkelt för oss.


Återstår att se om lillebror brås på sin storebror eller om han blir raka motsatsen. ;)


Snart ska Melvin till dagis och leka av sig i några timmar. Tur det, då älsklingen ska på personalmöte idag också, så om Melvin inte skulle på dagis idag, så hade det blivit 12 timmar för mig att underhålla honom på helt själv. ;P Inte det lättaste. Haha! Han vill ju gärna att det ska hända saker hela tiden, busa och leka ska det göras.


De säger på dagis att han älskar att vara utomhus och gärna är sist in. Haha. ;) Är inte förvånad, för han vill bannemig aldrig in när vi är ute, haha.


Han är för goo!


Igår när älsklingen och jag åkte och hämta honom, så hörde jag när jag öppnade ytterdörren "MAMMA! MAMMA! MAMMA!" och så kom han springande med armarna i luften och var hur glad och exalterad som helst. Åh, det var så kul att se. Hunden Indra kom ju springande samtidigt, och sprang ju såklart framför Melvin, så han kunde ju inte ta sig fram först, utan fick springa runt i cirklar mer eller mindre och skrika "MAMMA! MAMMA!" haha, innan han kunde komma fram och ge mig en stoooooor kram och puss på munnen. Likaså på älsklingen såklart.


Mig är han ju dock inte så van att vara ifrån, så det blev väl lite annorlunda för honom att inte ha träffat mig på närmare ett dygn. Älsklingen får ju "glädjen" att se det där stora välkomnande smilet varje dag när han kommer hem från jobbet. Då står Melvin i fönstret (har då frågat efter pappa minst 1 halvtimme innan han slutar och pekat på fönstret och velat att vi ska titta om han kommer) och vinkar glatt när han ser älsklingen köra upp på garageuppfarten. :)


Haha, nyss kom Melvin med ett par byxor som han tydligen skulle ha på sig idag. Och en tröja som inte alls matchade. Haha, söt man får vara! Och här kommer han med poliströjan! ;P Roligt att välja kläder själv tydligen! :)


Nåja. Snart att bege sig till dagis, så bäst jag börjar göra mig iordning själv.

Några timmar gammal.. 

Ovido - Quiz & Flashcards