Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Anna - 7 mars 2012 09:04

God morgon! :)


Då sitter man här igen då, bänkad framför datorn medan Melvin är på dagis. Är egentligen så trött för Melvin skulle bestämt ligga hos mig i natt (natten innan sov han hur bra som helst i sitt rum utan att jag behövde gå in en enda gång), och han har ju en tendens att trycka in fötter och händer i sidan på mig med sina naglar TROTS att vi har varsitt täcke och jag försöker rulla in mig i täcket på den sidan som är mot honom, så han inte ska komma åt mig. Men han lyckas allt tillslut. Så vet inte hur många gånger jag fick ta bort hans fötter och armar imorse. ;P


Han har blivit morgonpigg igen i alla fall. En sak som är säker. Var ju inte så länge sen han sov till 8-8.30 på mornarna, men nu ska han upp runt 6-6.30 Då är man ju halvdöd själv. ;P


Speciellt nu när jag springer på toa säkert 5-6 gånger per natt. Åh, vad drygt det är! Snart över!


Igår hade jag väldiga smärtor i höger sida av magen under cirka 20 minuter. Låg jag på rygg i soffan, så gjorde det inte ont. Men så fort jag stod upp, bar Melvin eller något, så gjorde det asont. Vet inte om det var förvärkar eller vad det kan ha varit, för det var liksom bara på ett ställe, så jag kände inte igen det. Men antagligen var det väl bara sammandragningar eller så. Det gick ju över tillslut så.


Men jag märker att så fort jag får molvärk, ordentliga magsmärtor osv, så blir man lite orolig att det är på gång. ;P Är ju inte förberedd på att det ska ske innan den 30 mars, om det inte är för att jag och barnmorskan planerat att sätta igång mig liksom och jag fått ett datum när detta ska ske. Att bara gå hemma och inte veta om det kommer ske idag, det är lite läskigt. Man vill ju hinna fixa med allt innan. :P


Imorgon ska vi i alla fall fixa babyskyddet och förhoppningsvis så finns liggdelen till syskonvagnen kvar på Barnens hus som de ringde om igår. Vi var där häromdagen och fick då beställa hem en, men så ringde de igår och sa att de hade tydligen en på lager ändå. Så får la se om den är kvar! :)



Ovido - Quiz & Flashcards