Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Anna - 12 mars 2012 14:54

Trots det fina vädret, så har det inte blivit mkt till utedag idag. Satt ute medan Melvin sov, men sen ville han in och titta på Bamse. Trodde han skulle vilja vara ute, men idag är det tydligen Bamse som gäller! ;) Får väl gå ut sen när älsklingen kommit hem. Vi ska iväg då o förhoppningsvis lyckas framkalla kort från ett usb på Siba. Vi har aldrig gjort det, men det ska ju gå. Hoppas de går fort, för vi behöver bilderna senast onsdag. Annars får vi skriva ut hela enkelt, men inte lycka snyggt o sätta in i ett album ju! Jaja! Melvin blir as-sur här när han inte får klättra över mina ben, så får sluta här. Hela jag skakar av hans klängande! ;)

Av Anna - 12 mars 2012 07:52

Igår hade vi en mysig dag mestadels utomhus i det sköna vädret. Melvin visade sig vara ett riktigt fotbollsproffs då vi hittade en övergiven boll i skogen. Han sprang och sparkade den där bollen framför sig hur långt som helst, som han aldrig gjort något annat tidigare. :) Då vet vi vad han kommer bli när han blir stor med andra ord. ;)


Lekte lite i lekparken gjorde vi också. Först med farmor och farfar när vi skulle hämta hem honom och senare under eftermiddagen träffade vi på en granne som var i lekparken här vid oss med sina barnbarn och mamman till dem. Det tyckte Melvin var roligt. ;)


Snart ska vi bege oss till dagis. Melvin längtar nog dit, då han fick stanna hemma i fredags pga. kräksjukan. Blir nog kul för honom att få träffa kompisarna nu efter en lång helg med sjukdom i familjen som gjort att helgen sett lite annorlunda ut.


Själv ska jag ta mig en lång, varm dusch så fort jag kommer tillbaka. :)


Jag trodde man kunde se hur mycket man skulle få tillbaka på skatten idag, men det var tydligen bara ett datum för när man senast skulle betala in ifall man hade skatt kvar att betala eller något sådant. Så får vänta tills efter den 19 mars innan man börjar få det där pappret utskickat. Är så nyfiken! Är inte ni det? :)


På torsdag ska vi till banken också. Kolla igenom våra bolån, räntor och lite sånt. Så idag ska jag försöka hitta laddaren till vår systemkamera, så vi kan ta med före och efter-bilder på vårt hus och visa. :)


Nu är lilleman grinig här för att han inte får rita just nu, så jag får ta och ge mig. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards