Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Anna - 19 mars 2012 11:00

Nu på morgonen har älsklingen och jag varit på ultraljud för storleksbedömning och efter det var vi på Spec. MVC och pratade med en läkare.


Lillebror väger ju mer än genomsnittet, men sköterskan trodde inte att han skulle väga lika mycket som Melvin gjorde åtminstone.


Idag vägde han 3770g (+- 10%).

Normal mängd med fostervatten.


Inne hos läkaren, så kom vi väl fram till att jag ska dit igen nästa vecka. Vi kände på livmodertappen idag och den är mjuk (vilket hon tyckte var väldigt bra), men det är fortfarande en bit kvar för att en ev. igångssättning skulle ske. Är inte riktigt "redo" där än för det. Så nästa vecka då vi ska dit, så ska vi känna igen och se om det hänt något mer och då får vi väl se helt enkelt om jag kanske ska sättas igång.


Så nästa vecka kanske man är tvåbarnsmamma då. :)


Är så nervös att jag mår illa lite smått. Trodde jag skulle spy förut när jag var där. Värst var när läkaren sa att hon kunde känna på mig och se om jag kanske kunde sättas igång idag. HAHA! Hell no! Sa jag. Idag blir det inget i alla fall. Lite mer framförhållning tack. Men jag var ju tack och lov inte redo för det än heller. :)


Jag får ingen klarhet i hur jag vill göra med förlossningen heller. Känns som jag vill ha ett kejsarsnitt för att fly undan alla värkar och olika faser osv. Speciellt när jag har en "ökad risk" för att råka ut för en bristning igen eftersom det gick som det gick förra gången. Men samtidigt vill jag inte ha ondare efter förlossningen (då vill man ju att det ska vara över), och därmed inte kunna gosa och kramas med Melvin hur jag vill utan att han riskerar att sparka till mig på såret.


Det som känns som en fördel innan lillebror ligger på bröstet, blir en nackdel efter och tvärtom.


Vet verkligen inte vad jag vill. Egentligen vill jag ju inte föda alls. Varför ska vi kvinnor behöva ta det ansvaret varje gång? Nu tycker jag gott och väl att älsklingen kan ta och föda.


Två barn får räcka alltså. Två barn gör mig lyckligast i världen, så min familj kan nog mycket väl vara fulländad efter denna förlossning! ;)


Om de inte kommer på ett sätt som får killar att kunna föda då.. som sagt. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards