Alla inlägg den 18 mars 2012

:)

Av Anna - 18 mars 2012 12:53

Det blev inga tulpaner idag som det var planerat. De hade höjt priset igen, så det fick bli en jääättefin hortensia (tror jag den hette) istället. Vi smälte som smör i solsken både jag och svärmor när vi fick syn på den ljusrosa blomman, så det fick följa med en sådan hem till oss båda. ;)


Hittade även två ljuslyktor i fattigmanssilver och en jättefin Welcome-skylt. Den passade ju dock inte där jag hade tänkt ha den (misstänkte det), så har fått flytta runt lite här hemma på tavlor osv, men lite variation har aldrig dödat. ;)


Melvin somnade som en stock direkt vi kom hem från Kalenius. Jag har precis käkat lunch och det hoppas jag att lilleman är på humör för att göra sen när han vaknat. :)


Kilar bort till svärföräldrarna sen och leker med katten. Melvin ville nog med hem dit direkt förut, skrek "kattttteeeeen" i bilen hundra gånger haha. ;P Han älskar verkligen lilla Roxy. :)


Nu vakna lillfisen. :)


 

Av Anna - 18 mars 2012 10:13

Har en bättre dag idag än igår. Melvin sov i sitt rum hela natten också utan att jag behövde hjälpa han att somna om när jag hörde att han vaknade till lite. Så det är alltid skönt! 6.40 kom han trampandes in till mig. Då mådde jag faktiskt ganska illa.. Det är inte varje dag. Men tack och lov gick det över. 


Nu på morgonen har vi städat, busat och lekt och tvättat (vår tvättmaskin är trasig och lever sitt egna liv. Just idag vill den fungera, så passar på att tvätta ALLT). 


Snart kommer svärmor/farmorn och hämtar upp oss, och då ska vi iväg till Kalenius. Är sugen på färska tulpaner. :) SWå himla fint! 


Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards