Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Anna - 10 mars 2012 18:58

Hallå på er! 


Tänkte bara uppdatera lite snabbt och säga att vi börjar äntligen må bättre. Jag slutade spy efter 4 timmar, men magsmärtorna höll i sig några timmar längre. Sen kom ryggvärken av att man legat ner hela dagen och så är man ju helt slut i kropp och huvud, men skönt att slippa illamåendet.


Älsklingen började spy när jag slutade, så hans illamående gick väl över i eftermiddags ungefär. Samma med honom nu. Värk i kropp, och så är man ju helt slut.


Men vi har fått i oss mat nu, så det känns som det börjar återställas lite. Man är inte lika skakig i armar och ben och känner sig lite piggare, så det är skönt! :)


Melvin får dock sova hos sin farmor och farfar ikväll, så vi kan vila ut oss och han få full fokus. Hoppas INTE att svärföräldrarna blir smittade eller Bengt och Monica som passade han i förmiddags. 


Tusen tack för hjälpen! Hade aldrig orkat ta hand om honom idag själva. Han var dock jätteduktig imorse och lekte själv längre än vanligt. Han verkade förstå att vi mådde dåligt, så han sysselsatte sig själv med lego och allt möjligt och var världens snällaste unge! Som alltid!


Vi saknar honom som fasen nu! Imorgon äntligen får vi hämta hem honom o mår då förhoppningsvis bättre!

Av Anna - 10 mars 2012 04:22

Det är ju så typiskt. När Melvin väl sover skiiiiitbra i sitt rum, så ska jag störas av någonting annat. I natt har jag inte ens behövt kissa så mycket som jag brukar, så hade kunnat få sova riktigt gött.


Men vaknade för drygt en timme sen och mådde illa som inåt helvete. Ont i magen har jag också. Så förbannat! Jobbiga är ju att jag inte vet om jag har ont i magen pga. illamåendet och ev. kräksjukan (har spytt en gång), eller om det är förvärkar/värkar. Nu mår jag inte så illa längre efter att jag spytt, men har desto ondare i magen. :(


Känns som jag skulle vilja äta något, men samtidigt är jag rädd att det kommer upp på en gång.


Vilken jävla natt! Ge mig morgon nu!

Ovido - Quiz & Flashcards