Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Anna - 1 mars 2013 20:49

Fick brev hem idag om att Neo fått dagisplats på Hultsbergsskolans dagis. Och där går ju inte Melvin. Han går ju på Henstads förskola, 2 min ifrån vårt hus.

Jag vill verkligen inte ha dem på olika dagis, och jag vill inte byta dagis åt Melvin. De ligger på gatan snett bakom och fröknarna är bra och han har alla kompisar där.

Och jag vill inte skola in Neo på ett dagis för att sen byta och skola in igen. Han är ju så liten. Det blir ju så rörigt.

Men tänk om han inte får någon dagisplats på Henstad om jag tackar nej till Hultsberg?

Nu har ju jag inget jobb, så det funkar ju att han går hemma, men hur länge vet man ju inte.

Någon som vet hur det funkar med dagisplats och så? Jag ansökte ju bara till Henstad, fick besked om köplacering och fick nu erbjudande om plats på Hultsbergs. Om jag tackar nej, står jag kvar i kö då till Henstad?

Får nog ta och ringa dit på måndag. Jag vill verkligen inte ha på olika dagis. Vad bökigt med lämning och hämtning när båda tex får vara där 15h/v. Kan ju inte vara på båda ställena o lämna/hämta samtidigt. Måste ju vara tidigare på ena hela tiden för att inte passera över de timmar jag har rätt till.

Nää.. Hur har ni gjort? Om nån vart i samma sits.

Av Anna - 1 mars 2013 16:34

De senaste 2-3 dagarna, så har Neo verkligen tränat på att gå själv. Han har vart jätteduktig på att gå från tex mig till älsklingen och mellan tex soffbordet eller tv-bänken och till soffan o så. Men framförallt idag, så har han verkligen testat att gå så mycket han kan och så fort han står upp, så går han iväg istället för att sätta sig ner o krypa iväg.

Jag antar att det snart är slut på friden och att man får börja passa lite. Melvin gillar ju tyvärr att butta Neo när han står upp. Syskonbråk, ja men tjena, hela tiden är Melvin på honom just nu och drar ner honom i golvet, lägger sig på honom och slår honom. Stackars Neo. Lär bli härdad. Får "hoppas" han lär sig att ge igen så småningom, så Melvin får lära sig att det inte är så roligt. För han lyssnar ju inte på vad man säger. I en sekund, sen är han är där igen. Suck!

Neo är världens snällaste han. Han gör aldrig nått han. Han vill bara gosa och leka hela dagarna han. :)

Men det dröjer väl inte förrän första trotsen kommer. Minns att Melvin också var Guds gåva tills första trotsen efter ett årsdagen passerat. Då kom ett temperament helt plötsligt som aldrig funnits.

Så det är väl bara att vänta. ;)

Av Anna - 1 mars 2013 10:59

Igår kväll var jag så jäkla trött, så när klockan var 20, sa älsklingen åt mig att jag skulle gå upp och lägga mig i sängen. Hade då halvsovit sedan 19.30 Var helt slut!

Vet inte om det är de tidiga mornarna och nätterna med flera uppvak, eller om det var gårdagens body sculpt-pass som sög den sista energin ur mig. ;)

Var iafl jävligt gött att gå och lägga sig tidigt för Neo vaknade ju såklart 4.35 imorse (låg dock o slumra på mig från o till i en timme) o vaknade en gång i natt, men somnade om själv snabbt. Melvin sparkar av sig täcket under nätterna just nu och vaknar tillslut o vill att jag ska lägga på det.

Men tack vare att jag la mig tidigt igår, så känner jag mig rätt pigg och go idag. :-)

Har städat, tvättat och sånt nu på morgonen. Behövdes!! Och så är det skönt att komma hem till ett städat hem på söndag också (sticker ju till Sthlm imorgon som ni vet).

Jag ska snart fixa lite lunch till mig och barnen. Melvin är ledig idag för de hade planeringsdag och andra fröknar då, och då blir ju Melvin lite kinkig. Speciellt när han har det lite jobbigt ändå med dagis. Så han fick vara ledig! :-)

Imorgon ska han köpa en "stoooooor goddipås" med farmor och farfar och så ska han sova i Fannys säng. ;) Det har han bestämt med dem. Haha! Neo får "äta litte goddipås" haha.

I eftermiddag kommer Jessie och Seif hit. :-) Då ska vi käka tacos och umgås. Kul! Var länge sen vi fyra hitta på ngt. Vart mkt sjukdomar på sistone. Men ikväll ska det bli av! :)

Ovido - Quiz & Flashcards