Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Anna - 5 mars 2013 21:07

Jag hade tänkt titta på Maria & Mindy, men som vanligt nu för tiden, så orkar jag inte hålla mig vaken. Kl 20.30 börjar ögonen kännas tunga, kroppen väger bly pga. att den är så avslappnad. Gäspningarna kommer tätare inpå varandra.

Fick lov att kasta in handduken nu och säga god natt. Ni ska veta att jag ligger med ett halvt öga öppet nu när jag skriver. ;)

Sover hos Neo inatt (och igår) för han har vaknat till o sovit oroligt igår och nu ikväll. Han sover inget djupt, och han är lite snorig. Undrar om det beror på att han börjat gå nu på heltid och att det är de som spökar i kroppen när han ska sova. Växtvärk, intryck, lite värk kanske.. Vem vet?

Sover iafl här i natt med eftersom han vaknat några gånger under kvällen (han somnar ju om själv oftast). Orkar inte springa fram o tillbaka i natt. Älsklingen sover med Melvin.

Ska upp tidigt imorgon (går ju iofs alltid upp tidigt, men nu måste jag upp även om barnen skulle sova länge), ska på spin/lift på morgonen, så god natt!

Av Anna - 5 mars 2013 09:07

YES! Idag gick det superbra att lämna Melvin på dagis. Åh, det var verkligen inte igår som ni vet. Redan hemma så har det varit helt annorlunda. Visst så var det första han sa imorse "inte dagis", men när jag sa att han skulle dit, så accepterade han att han skulle dit "en liten stund". 


Jag har även berättat upprepade gånger att han ska äta där idag, så att han vet om att han blir hämtad efter maten idag och inte före som vi gjort i några dagar. 


Han bråkade ingenting alls när jag klädde på honom ytterkläderna hemma och han bråkade och grät ingenting på vägen dit, utan var hur snäll som helst. Jag var förberedd på att han skulle börja kinka på dagis, men han såg de andra barnen hoppa runt och dansa igenom fönstret, så när han kom in så grymtade han, så att fröknarna inne i köket skulle höra honom (fast det gjorde de inte, men som tur var så kom fröken Sofie från ett annat håll och hälsade glatt). Det var inga som helst sura o ledsna miner när jag klädde av honom eller skulle säga hejdå. Han var tom påväg in utan att säga hejdå först, men jag fick allt säga hejdå när fröken sa till honom att säga hejdå först. Sen gick han hur snällt som helst in före fröken tom! :D 


Kändes så himla skönt att gå därifrån utan dålig samvete över att han lämnas ledsen. Idag verkade han vilja dit själv, så jag hoppas verkligen att det vänt nu! :)   

Ovido - Quiz & Flashcards