Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Anna - 25 mars 2013 18:10

Idag efter dagis, så var vi bara tvungna att vara utomhus. Var ju så soligt och skönt ute. Man hade ju fått ångest av att sitta inne bara.

Vi mötte upp Minette o barnen i lekparken och där fick barnen roa sig. Självklart var det en stor vattenpöl där som Melvin och Tamina tillslut fick upp ögonen för, och ja- blött blev både vantar och skor. ;) Men vad gör det om hundra år. Barnen hade kul. All that mathers in the end. :)

2 timmar var vi ute, sen blev Neo trött, så då gick vi hemåt. Neo låg kvar i vagnen ute på altan och sov, medan jag och Melvin åt lite mellanmål i form av bär o kesella för mig o ägg o yoghurt till Melvin. :-)

Sen har vi suttit ute på altan i 2 timmar och njutit av värmen. Vart såå varmt där idag! Underbart! Barnen älskar verkligen att leka där, haha. Jag passade på att dammsuga och flytta runt möblerna lite för förnyelsens skull. ;) Längtar så tills våren kommer och vi får börja utnyttja rummet dagligen. Vill piffa till också med lite nytt, men vet ej vad dock. :/ Soffdynorna vill jag iafl byta tyg på. ;)

Nu nattas barnen, och när de har somnat, så ska jag träna lite. Har tagit fram kycklingfilé som jag tänkte slänga in i ugnen sen med lite grönsaker och matvete till. :) Blir gott!

Hoppas ni haft en bra dag idag också!

Av Anna - 25 mars 2013 08:43

Då var det måndag igen. Ny vecka. Nya tag. Jag har nyss varit på core boll i 45 min. Tyvärr var min favorit instruktör sjuk idag, så vart en annan, men hon är klart bättre än hon vi hade i torsdagskväll eller när det nu var.

Melvin ska snart till dagis, men idag ska han nog testa att vara där till 14 faktiskt. Älsklingen jobbar kväll idag, så det är ganska skönt med lite längre dagar på dagis då. Är svårt att sysselsätta båda barnen hela tiden, så de är nöjda hela dagen/eftermiddagen annars.

Igår började en lampa på bilen lysa (det kunde vara fel på allt möjligt, men säkert är det katalysatorn för det var svindyrt att laga), så den ska vi inte köra med nu tills någon tittat på den. Ett undantag imorse då jag redan hade bokat in mig på pass o lampan lyser gult, men nu får den stå. Hoppas inte det är något stort, dyrt fel. Usch för bilar o kostnader alltså!

Nåja. Har ändå inte tänkt åka någonstans idag. Hade väl varit banken då, men mamma skulle komma hit imorgon, så kan lika gärna vänta tills onsdag för Neo skulle väl antagligen få pengar av mamma också, så lika bra att sätta in allt samtidigt. :)

Ska köra lite magövningar sen efter dagislämningen. Kände att det inte blev riktigt lika mkt idag som tidigare måndagar. :)

Jag hoppas att magen börjar bli bättre, men det vet jag först då jag blir nödig. ;) Har inte vart på toa för den sakens skull sedan igår fm. Har ätit proviva blåbär och nån blåbärsyoghurt som var bra som älsklingen köpte till mig igår och bananer, så nu fan borde det väl ordna till sig tycker jag. We'll see. :)

Ovido - Quiz & Flashcards