Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Anna - 23 mars 2013 21:13

Vilket fint väder det vart idag. Blåsigt och kallt imorse, men det vart lugnare efter lunch. Då var det riktigt skönt ute. :)

Jag o Melvin var ju på gympa imorse. Efter det, så tog vi bussen till stan o köpte frukt o godis på Hemmakväll. :) Bussen tillbaka hem, och precis när vi steg innanför dörren, så var lunchen klar. Vilken lyx!

Vi gick ut efter maten. Jag tog en liten promenix på 1,5 km, jämt så att Neo somnade i vagnen. När jag kom tillbaka så fick jag nämligen testa på brutalbänken som älsklingen hämtat hem från sina föräldrar och satt upp i vårt förråd (älsklingens vallabod/gym/verktygrum osv osv).

Vi både var ganska säkra på att jag inte skulle klara ett enda lyft hela vägen, men 4 st klarade jag utan hjälp, 5:e fick älsklingen börja hjälpa till med lite stöd i ryggen för att ta mig upp. Jag gjorde denna övning i tre omgångar och det vart riktigt tungt, men kändes ändå kul att jag klara mer än vi trodde. :) Gjorde lite benböj med stång också, 20kg. Orkar inte mer. Älsklingen var säker på att jag skulle palla mer, men jag vill inte börja för tungt.

När jag tränat lite, så tog vi en till promenad på typ 1,5 km igen. Denna gång så att Melvin fick sova. Neo vaknade tillslut, så när vi kom hem fick han gå ute på gatan och det tyckte han var såå kul. Det var väldigt ovant att gå på mark där det fanns lutning, så i början föll han verkligen med i gravitationen. ;) Men han tränade på att gå runt bilen på uppfarten, så då blev det uppför och nedför. Var tydligen kul!

Svärföräldrarna o Fanny kom på besök. Jag slängde ihop en fruktsallad och Melvin hade ju sin "lördagsgoddipås" plus två brio/gräddkola-påsar som han fick av farfar, så när de åkt hem, så mådde jag så dåligt. Hade gått o småätit hit o dit o kände mig så svullen o proppmätt, så jag stack ut och sprang 3,6km. :) Kändes MYCKET bättre efteråt. :-)

Var inte så mkt tid kvar på dygnet sen, så kvällsmat för barnen, la Neo och Melvin (den stora kunde dock inte sova, så han fick komma ner ett tag till innan han somnade vid 20).

Älsklingen och jag satte på en film, men efter 20 min, så var jag såå sjukt trött o tack o lov, så låg älsklingen o blunda, så 20.45 var TVn av och vi sa god natt. ;) Jag har vart vaken sen 4.30, så kommer slockna direkt jag lägger ifrån telefonen. :))

Imorgon blir det kalas för Neo, så städa o baka står på schemat. Och löpa! :)

God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards