Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Anna - 11 mars 2013 19:19

Då var måndagen snart förbi också. Dagarna bara flyger förbi.

Jag startade denna veckade ett core boll pass på KMTI. Jag älskar verkligen det passet. Känns så jäkla gött att träna bålen och magen o känna att man blir starkare o orkar mer med magmusklerna. :) Synd bara att de 45 min går så jäkla fort och att jag bara har möjlighet att gå på ett core-pass i veckan. Men bättre än inget pass alls! :)

Melvin har varit på dagis och idag blev han hämtad av Bengt och Gaggi för de passade Neo medan jag var till arbetsförmedlingen på a-kassa info. Kom hem strax före 12, men eftersom jag hade sagt att Gaggi skulle hämta honom på dagis, så gjorde dom det ändå medan jag fixade lunch som tack för hjälpen. :-)

När de hade åkt hem, så var det väl som vanligt. Städar, plockar leksaker och kläder. Melvin häller ju vatten och saft typ så fort han får chansen, så den där trasan borde det finnas en utav i varje rum. Han har en riktig "vill leka och hälla med vatten"-period och han blir ju vansinnig när han inte får för mig. Men jag står på mig, men han går ändå och små häller nånstans senare när han tror att jag glömt. Bustroll!

Har haft besök av Elin idag också efter 15-tiden. :) Kul att träffa kompisar ibland, för det gör jag ju verkligen alldeles för sällan. Man är ju mest hemma och fixar o donar o är mamma liksom, så det är svårt att få tiden att räcka till. Speciellt när Neo behöver sova två ggr om dagen. Blir så bökigt när han blir trött om vi är nånstans. Humörsvängningar direkt liksom o han sover bäst i sin säng hemma.

Var iafl som sagt kul med lite kompishäng. Vi fikade och pratade om allt möjligt. :)

När hon åkt hem, så var det bara att ordna kvällsmat åt barnen och byta blöja, på med pyjamas o borsta tänderna o hela tjofadderittan. :)

Båda barnen somnade utan större ansträngning tack o lov. Melvin ropade på mig en gång, så trodde det skulle bli en kamp där, men icke. Neo krånglade inte lika länge idag, så innan 19 sov båda. :)

Jag har plockat bort de sista nu av alla leksaker o sånt som dras fram tusen ggr om dagen. ;) Jag har faktiskt gått o lagt mig nedbäddad i sängen under täcket. Redan, ja. Är så trött. Vaknade ju som vanligt kl 5, men idag var de Melvin som vakna först. Bara för att Neo sov till typ 5.40 för en gångs skull. :P

Så jag passar på. Älsklingen jobbar ju ett litet tag till ändå.

Godnatt på er ;)

Av Anna - 11 mars 2013 19:18

Då var måndagen snart förbi också. Dagarna bara flyger förbi.

Jag startade denna veckade ett core boll pass på KMTI. Jag älskar verkligen det passet. Känns så jäkla gött att träna bålen och magen o känna att man blir starkare o orkar mer med magmusklerna. :) Synd bara att de 45 min går så jäkla fort och att jag bara har möjlighet att gå på ett core-pass i veckan. Men bättre än inget pass alls! :)

Melvin har varit på dagis och idag blev han hämtad av Bengt och Gaggi för de passade Neo medan jag var till arbetsförmedlingen på a-kassa info. Kom hem strax före 12, men eftersom jag hade sagt att Gaggi skulle hämta honom på dagis, så gjorde dom det ändå medan jag fixade lunch som tack för hjälpen. :-)

När de hade åkt hem, så var det väl som vanligt. Städar, plockar leksaker och kläder. Melvin häller ju vatten och saft typ så fort han får chansen, så den där trasan borde det finnas en utav i varje rum. Han har en riktig "vill leka och hälla med vatten"-period och han blir ju vansinnig när han inte får för mig. Men jag står på mig, men han går ändå och små häller nånstans senare när han tror att jag glömt. Bustroll!

Har haft besök av Elin idag också efter 15-tiden. :) Kul att träffa kompisar ibland, för det gör jag ju verkligen alldeles för sällan. Man är ju mest hemma och fixar o donar o är mamma liksom, så det är svårt att få tiden att räcka till. Speciellt när Neo behöver sova två ggr om dagen. Blir så bökigt när han blir trött om vi är nånstans. Humörsvängningar direkt liksom o han sover bäst i sin säng hemma.

Var iafl som sagt kul med lite kompishäng. Vi fikade och pratade om allt möjligt. :)

När hon åkt hem, så var det bara att ordna kvällsmat åt barnen och byta blöja, på med pyjamas o borsta tänderna o hela tjofadderittan. :)

Båda barnen somnade utan större ansträngning tack o lov. Melvin ropade på mig en gång, så trodde det skulle bli en kamp där, men icke. Neo krånglade inte lika länge idag, så innan 19 sov båda. :)

Jag har plockat bort de sista nu av alla leksaker o sånt som dras fram tusen ggr om dagen. ;) Jag har faktiskt gått o lagt mig nedbäddad i sängen under täcket. Redan, ja. Är så trött. Vaknade ju som vanligt kl 5, men idag var de Melvin som vakna först. Bara för att Neo sov till typ 5.40 för en gångs skull. :P

Så jag passar på. Älsklingen jobbar ju ett litet tag till ändå.

Godnatt på er ;)

Ovido - Quiz & Flashcards