Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Anna - 10 mars 2013 09:31

Barnen somnade i bilen igår när vi åkte för att hämta älsklingen på jobbet vid 20, precis som jag hade hoppats på. Det var bara att bära upp dem, så var nattningen gjord. ;)

Älsklingen och jag kunde sätta oss och äta direkt framför Melodifestivalen. :) Jag hade förberett en gryta på fläskytterfile och kyckling. Hade i lite av allt möjligt (purjolök, paprika, morötter, sockerärtor och champinjoner). Det blev jättegott! Mm.. :)

Jag hejjade på Robin, och självklart vann han. ;) Precis som förra året då min direkta favorit vann och även tog hem hela skiten i Eurovision. :))

Tycker Robin var en värdig vinnare. Vilken glädjespridare, man blir ju glad av att bara se på honom när han ler. Och hans röst är ju från en annan värld. Minns så väl när han sjöng Halo i Idol. Hans version var fasen tom bättre än Beyonces, o det händer ju aldrig liksom. Åh, han är så bra!

Och Loreen. Där snackar vi ju också om en röst från en annan värld. Hur kan man ta såna höga toner utan att de ens ser ansträngande ut. Hon har ju verkligen utvecklats sen Idol. Hon hade ju vunnit direkt om hon vart med nu.

Det var en mysig kväll igår helt enkelt. :-)

Hade hoppats på att få sova bra i natt, men Neo vaknade efter 01 och hade svårt att somna om. Två ggr var jag in till honom under en halvtimme och jag vart helt säker på att han somnat om, men så gick de några minuter (precis så där så man själv hinner komma ner i varv och ligger sååååå skönt), så grät han.

Fick hämta in honom till mig och Melvin o han somnade mer eller mindre direkt. Men så vaknade han vid 04 och då fick tillslut båda för sig att de skulle upp. Men tack och lov så somnade de om, men Neo vaknade ju som vanligt vid 05.

Älsklingen tog hand om honom, så låg jag och Melvin och sov fram till 06.30 ungefär, sen var älsklingen tvungen att duscha o göra sig iordning för jobb.

Är med andra ord rätt seg idag, men hoppas komma iväg till gymmet sen med Fanny. Men dagens ungdom sover ju bort halva dagarna, så väntar fortfarande på svar på smset. ;)

I så fall så får barnen vara hos farmorn och farfarn en liten sväng. ;-) Och jag vet åtminstone en som inte vill något annat än att åka dit, nämligen Melvin. ;) Han älskar ju att vara med dem. :) Neo hänger på överallt han. Han är sällan missnöjd över något. :) Härlig unge (som har ett bitmärke på ryggen efter storebror igår.. STACKARN!!).

Melvin är riktigt jävlig mot honom stundvis. Oftast just nu. Vägrar lyssna på en också. Men "hoppas" Neo ger tillbaka en vacker dag, så Melvin får smaka på sin egen medicin för en gångs skull. :P Men inga olyckor så det går illa, bara knuffa tillbaka liksom.

Nu är det dags att byta bajsblöja här känner jag. Luktar fan i hela rummet!

Ovido - Quiz & Flashcards