Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Anna - 8 mars 2013 19:10

Melvin ville absolut inte gå och lägga sig förut. Försökte med allt han kunde tänkas komma på och säga som kanske skulle kunna få honom att slippa. Trodde han. ;)

Jag buffade honom lite i rumpan, något jag inte gjort sen han var liten, och han somnade inom några få minuter. Haha! Så var det med det. ;-)

Neo är rätt krånglig vid läggning, men han är snorig o hostig igen, så det stör nog. :/

Han sover ju fortf två ggr per dag, men han orkar verkligen inte vara vaken längre än till 9-tiden. Och sen är han trött runt 14 igen. Ibland när han inte sovit på em pga det inte hunnits med (tex om vi vart o gjort massa), så är han ju så trött o slut. Och timmarna fram till läggdags känns ju som en evighet.

Önska han kunde somna själv, men han ställer sig ju upp hela tiden i spjälsängen om jag går därifrån och han drar i saker på väggarna runt omkring.

Finns en tid för allt. ;)

Av Anna - 8 mars 2013 10:35

Idag ska jag göra något jag aldrig gjort, nämligen besiktiga bilen. Haha! Är skitnervös för att jag ska typ köra in i nått eller vad som helst! Bara skämma ut mig när jag ska köra in bilen. ;)

Under tiden, så kommer barnens mormor hit och passar barnen. :) Hämtar Melvin innan maten idag på dagis, så han får äta med oss o mormor.

De har disco på dagis idag. ;) Laddar för morgondagens melodifestivalenfinal. Melvin fick finskjortan på sig och lite av pappas hårvax i sitt hår. ;) Han vart riktigt taggad tror jag. Skulle hoppa o skutta på dagis som bara den. ;)

När vi kom dit, så hängde det egengjorda girlanger i taket och det tyckte ju han var såå häftigt! Det verkar som det vänt nu på dagis, har fått jättebra nu 3-4 dagar, så nu verkar han tycka om det igen. :-) Lättnad!

Imorgon ska vi ha en riktigt rolig dag, fullspäckad med saker. Älsklingen jobbar tyvärr. Men vi börjar dagen med spöket Laban gympa. Även Neo ska få följa med, o Fanny följer med också, så vi kan ha koll på varsin unge. ;) Melvin är ju lite blyg. :)

Efter det så ska vi till McDonalds och träffa Tamina, Alissa och Minette. De hade ansiktsmålning imorgon, så hoppas på att Melvin vågar bli målad. ;) Så det blir myspys!

Och så ska vi såklart åka till affären och köpa en "goddipås" till ungarna. ;) Neo får bara äta choklad för jag vågar inte ge honom något som han inte kan tugga, o choklad smälter ju. :)

Neo är heeeelt galen i godispåsar. Han jagar den om han så behöver för att få den. Skriker som en galning om man tar den ifrån honom o han försöker sno godis av Melvin hela tiden. Så han vet tyvärr för bra vad det är i den där påsen. :/

Men nog om morgondagen. Idag blir det myspys med mormor sen och så blir det väl en tur till affären o köpa lite gott till ikv (bär o sånt gott). :)

Ovido - Quiz & Flashcards