Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Anna - 4 mars 2013 19:05

Jag hade hoppats på att barnen skulle somna runt 18 tiden idag, så jag skulle ha 2 timmar i tystnad för mig själv. Men innerst inne visste jag att det inte skulle bli så enkelt, eftersom jag lät Melvin sova över timmen idag under dagen.

Nu la sig förhoppningsvis Melvin för att inte krångla mer. Men inte förrän jag sett att han somnat, kommer jag att tro på det. Även Neo krånglade ikväll. Han somnade fort efter vällingen o lite buff i rumpan, så jag trodde det vart den snabbaste läggning med honom på länge, men han vaknade ju till o böka såklart, så nu sover han.

Det tar på krafterna att vara ensam med båda barnen hela dagen o kvällen. Melvin brukade ju ändå vara på dagis till 14 innan det började strula där, och nu bara till 11. Han vill absolut inte stanna o äta där, utan jag ska komma o hämta honom vid 11 när de är ute på gården.

Apropå dagis, så har vi bestämt oss nu för det här med platserbjudande på Hultsbergs förskola. Jag ringde dit imorse och pratade med hon som har hand om det. Vi tackar nej till erbjudandet och står kvar i kö till Henstad. Man fick tacka nej en gång utan att gå ur kön eftersom detta inte var vårt förstahandsval.

Hon sa att det skulle röra sig på avdelningar under sommaren, eftersom att vissa barn kommer börja sexårsverksamheten på Hultsbergsskolan. Så just nu då, så ser de ut som så att Neo förhoppningsvis får platserbjudande i augusti. Och som läget är nu, så är ju jag arbetslös och då har han ju möjlighet att vara hemma fortfarande. Skulle jag få jobb framöver, skulle jag återkomma och ev. finns de plats på Hultsbergs förskola då i väntan på att få flytta över till Henstad.

Men förhoppningsvis kanske man kan få hjälp med barnvakt istället (ifall jag får nått jobb under sommaren), så slipper han skolas in för att skolas in igen några veckor/månader senare på en annan förskola.

Vi får hoppas det blir rätt i slutändan. Det kändes som det skulle bli för krångligt med dem på olika. Jag skulle ju behöva hämta en tidigare hela tiden för att komma i tid till andra, och komma lite senare på morgonen till ena för att inte komma för tidigt till den andra. Det blir så mkt dötid. Och har jag inte bilen, så blir det ju lite dötid varje gång jag ska gå dit o hem också, så det känns som det inte skulle hinna bli så mkt tid över för mig (eller älsklingen om han är hemma) innan det är dags att dra igen.

Så ser läget ut nu iafl. Och det känns rätt. Vi vill ha dem på samma och det är värt att vänta på om man ändå har möjligheten.

Av Anna - 4 mars 2013 14:02

Gjorde ett träningsschema förut som jag ska försöka följa. :-) Älsklingen ska ju naturligtvis också få träna, men hur och vad han vill träna, får ju han skriva upp. ;)

Vi får se om jag kan träna 5 dagar i veckan. Hoppas det! Känns tråkigt att vila imorgon, men har ju tränat igår och idag och känner mig rätt mör i benen, så vila imorgon är nog inte helt dumt.

En promenad i värsta fall. ;)

Av Anna - 4 mars 2013 10:11

Det var skönt att komma hem igår och få träffa barnen. Neo blev alldeles chockad när han såg mig, började gråta som bara den och skulle upp i famnen. Melvin vart ju såå glad när han såg att vi hade köpt paket till honom och Neo, så han tog ju kassen direkt och börja riva upp paketen. Bäst var ju såklart Nicke Nyfiken-filmen som han fick vänta med att se enda tills imorse. Oj, oj.. Om det varit en lååååång väntan för honom. 


Vi kom ju hem runt 17-tiden, så båda barnen var trötta och humöret svängde direkt. Melvin grät och skrek nog mer eller mindre hela tiden från det att vi åkte hem ifrån svärföräldrarna tills jag stängde dörren till sovrummet. Då somnade han som en stock. Neo hade lite svårare att varva ner, men tillslut så.


Både jag och älsklingen kände att det var som att komma hem från 0 till 100 på en sekund. Kaos direkt. ;P Haha. Men det är alltid skönt att vara hemma hos sina barn, oavsett deras humör. 


När båda barnen hade somnat, och älsklingen kommit tillbaka från sitt skidpass, så stack jag ut och sprang i 30 min. Gick såå jävla bra. Kändes som jag flög genom hela löprundan. Nu springer ju inte jag asfort heller, utan springer i ett behagligt tempo där jag kan andas utan att flåsa ihjäl mig och där benen orkar bära mig längre utan att få mjölksyra. Det lite lustiga var att både jag och älsklingen fick "håll i hjärtat", något vi aldrig fått förut. På båda gjorde det liksom ont, man var tvungen att sakta ner och ta låååånga andetag och sen gick det tillslut över. Vi tyckte det var så konstigt, för vi verkade ha känt precis likadant. Men vem vet, kanske var det för att vi tryckte i oss Pizza Hut några timmar innan. ;) Skit mat! Gott som fan, men tur att det inte finns i Karlstad. 


Det var jäkligt gött tyckte vi att vi kom igång med träningen direkt vi kom hem, så vi inte sköt på det. Vi visade direkt vart skåpet skulle stå, och att skräpmaten ska bort! :) 


Imorse var jag även iväg på ett core boll-pass kl.7 :) Magen behöver ju tränas den med, så på måndagmorgon är det core boll som gäller. Det passar bra, för då börjar älsklingen lite senare, så då hinner jag gå på det passet. :) Det är en skön start på veckan! 


Den här veckan blir det nog morgonpass även på onsdag (spin/lift it) och fredag (spinning). Ska även klämma in 1-2 löprundor innan veckan är slut. :) Längtar redan efter att få träna igen! :) 


Nog om det. Melvin är på dagis som vanligt just nu. Gick så där att lämna honom. Och dessutom gick hans skor sönder när jag skulle dra av dem. Det var dom skorna det! Skokanonen, bra kvalité.. tydligen inte. Fick gå hem och hämta ett par andra och gå tillbaka med. 


Vi har väl inga direkta planer idag. Älsklingen jobbar ju tills ikväll, så det blir en långdag med barnen. Han har bilen också, så det blir på hemmafronten idag. ;) Men gött det! Ska nog bara mysa till det med film och lek tror jag. :) 


Neo går i stort sett bara numera. Det är inte ofta man ser honom krypa längre. I så fall korta bitar bara. Typ där han tycker att det är för onödigt att ställa sig upp för att gå några fjuttiga steg. ;) Han ser så go ut! I lördagsmorse så gick han här i vardagsrummet och då sprang Melvin upp och gick bredvid honom som en apa. Brett isär med ben och armar. Haha! Det var tydligen så han tyckte att Neo gick! :D Så roligt! 


Nu ska jag inte babbla på mer, utan ni får ha en trevlig måndag så länge. :)  

Åh, längtar efter sol och värme!

Ovido - Quiz & Flashcards