Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Anna - 21 mars 2013 14:41

På dagis är tydligen Melvin världens snällaste och är jättesnäll mot sina kompisar osv, vilket jag blir jätteglad över såklart!! Tycker det är synd att det är en helt annan Melvin på hemmafronten, för han kan verkligen vara riktigt jävlig mot Neo.

Jag får säkert säga till honom 10-15 ggr per dag MINST att vara snäll mot Neo. Han slår honom med leksaker, biter, nyps och Gud vet allt.

Han som var världens ängel mot Neo i början och ganska många månader framöver. Men sedan Neo började gå, så har väl kanske Melvin tyckt att Neo tar lite för mkt plats? Neo kan ju själv nå saker och hämta själv på ett annat sätt, och Melvin kan bli riktigt irriterad på att Neo tar leksaker. Och Neo vill väldigt gärna vara med och "förstöra", dvs om Melvin bygger med lego eller tågbanan, så är Neo där och river. Förstår att det måste vara frustrerande för Melvin, och då får ju Neo en tillsägelse såklart, så vi visar Melvin att det inte bara är han som gör fel och får tillsägelser.

Men det är just de där tjuvnypen som stör mig så! Så fort jag inte ser, så är han där och slår, sätter sig/klämmer in honom någonstans osv. Detta eviga gråtande som uppstår när Neo får däng.. Om och om igen, hela dagarna.

Jag undrar hur det kommer bli den dagen då även Neo börjar ge igen. När båda slåss. Jisses! Blir en utmaning. :P

Förstår att det är normalt med avundsjuka o svartsjuka när de är små och man får syskon o måste dela med sig av allt. Men tänk om något man sa kunde gå in ibland. ;)

Jag har iafl planerat med Melvin att på lördag, så ska vi gå på Laban-gympa och så ska han och jag ta bussen in till stan och köpa lördagsgodis på Hemmakväll. :) Melvin längtar redan, så det känns bra o kul att få göra ngt med honom som han verkligen vill. Då blir det lite "hans dag" när han får göra sånt han gillar. :) Tror Melvin behöver lite egentid med sin mamma. Neo får hänga med pappa själv ett tag, det behöver dom med! :)

Av Anna - 21 mars 2013 08:25

Jag ska snart iväg och lämna Melvin på dagis. Men först måste han ju såklart se ett avsnitt av Nicke som visas på Bolibompa numer. Är ju så typiskt att det börjar typ 8.40 och så tror jag det är 2 avsnitt, så han hinner bara se ett, sen måste vi gå.


Det verkade inte så kallt ute idag, 4- enligt termometern, så tänkte ta en snabb PW med Neo efter dagislämningen. Neo är ju som alltid trött vid den här tiden, så det passar ju super att gå ut och gå då, för då sover han ju som en stock i vagnen. :) Jag har lite träningsvärk i tricepsen idag och även axlar, så det märktes att jag tog tyngre vikter igår. Ryggen är bättre, men är lite småstel, men inget ont i alla fall. :)


Idag är sista dagen på mitt gymkort, så måste köpa mig ett nytt imorgon/ihelgen. Jag funderar nämligen på att skippa spinningen imorgon bitti och springa istället. Just för att det var så länge sen jag sprang och för att jag gärna hellre bokar in mig på pass. Men löpning är ju faktiskt väldigt bra träning, speciellt om jag nu ska ge mig på vårruset som jag tänkt. :) Jag och Fanny. ;) Vi har dock inget mål eller någon tvång att vi måste springa hela, utan vi springer det vi orkar och så går vi snabbt resten.


Ska försöka mig på Runkeeper och se om jag får igång det (det är ju synkat med den appen ShapeUp som jag har, så då kan man överföra träningen o så räknar den ut kalorier man bränt osv).


Idag kan man ju se på Skatteverkets hemsida vad man får tillbaka på skatten. Jag fick dock lite mindre än förra året (men jag har ju å andra sidan inte jobbat ett enda pass på hela 2012, utan enbart varit sjukskriven, gått på havandeskapspenning eller varit föräldraledig. Året innan hade jag ju jobbat ganska mycket ändå). Hoppas älsklingen får desto mer, men glömde bort att installera bank-ID åt honom igår, så får vänta tills han kommer hem. Är alltid skönt att få pengar tillbaka iafl, så man slipper betala tillbaka. Det vore ju hemskt!


Nu behöver jag nog klä mig om jag ska slippa stressa innan vi ska iväg. :)

Ovido - Quiz & Flashcards