Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Anna - 18 mars 2013 18:42

Det verkar som det är dags nu igen för Melvin att bli sjuk. Det började egentligen igår kväll med att jag tyckte han kändes lite varm. När jag hade kommit hem från träningen, så var Nejder här och det var inte speciellt länge jag fick se Melvin härja med honom. Han ville bli buren och var lite hängig. Jag bäddade ner honom i soffan och innan jag visste ordet av det, så låg han och sov. Händer liksom aldrig när någon kompis är här.

Tog tempen och han hade 37,7 då, så misstänkte att det var på gång. Men inget speciellt under natten. Han sov som vanligt och imorse hade han strax över 36 och var pigg.

Han var på dagis idag o allt har vart bra. Vi har vart till Välsviken med mormorn, så det har vart lite fläng hit och dit. Han började bli trött när vi åkte till Plantagen o slumrade lite i bilen. Då ville han sova mer sa han, så vi skynda oss o åkte hem igen o då låg han i soffan o titta på film. Var slö, men kom igång igen o lekte lite ute på altan när Neo sov o sen med honom när han vaknade.

Men sen började han bli trött o påpekade gång på gång att han hade ont i halsen. Låg i soffan o var verkligen jättesliten. Hade 38,3 i feber o fick Ipren supp. Efter en timme Max var han åter igen igång o hoppa runt. Dock fick han inte det länge, för jag vill inte att han ska härja runt när han har feber o ev ont i halsen. Så det blev läggdags.

Jag hör nu att det snarkas för fullt ifrån sovrummet, så han somnade fort.

Verkar som att Neo håller på att somna själv han med. Skönt om båda somnar själva, så man inte behöver ränna fram o tillbaka. :)

Melvin blir hemma imorgon från dagis iafl. Har redan ringt dit. Känns säkrast att han får vila upp sig, för han hade trots allt feber.

Det innebär tråkigt nog att lunch-planerna med Minette imorgon ställs in. :( Vill ju inte smitta Alissa (Tamina skulle ha vart på dagis). Så det får bli en annan dag.

Så jag hoppas innerligt att det här går över snarast och att ingen annan blir sjuk av oss. Vill inte bli sjuk nu när jag vart igång med träningen ordentligt på KMTi nu i en månad. :) Kortet går ut om några dagar, så då är det dags att köpa ett nytt igen. :)

Av Anna - 18 mars 2013 15:53

Sitter på altanen o njuter. Är så varmt här inne nu. :-)

Jag har fixat med påskris o fjädrar, så nu är det lite påskpyntat på altanen och i köket. :) Jag hade ju kunnat pynta hur mkt som helst egentligen, men är ingen idé att köpa på sig massa just nu. Blir kul när barnen börjar ta med påskpynt de gjort på dagis/skolan hem. :-) hihi..

Just nu längtar jag så himla mycket efter våren. Att snön ska smälta bort, att det ska bli knoppar på träden, första blommorna slår ut o man hör fågelkvitter.

Ska bli så jäkla underbart att älsklingen snart slutar på Maxi och börjar hos sin pappa som snickare. Inga mer kvällar och helger. Så himla underbart! Varje helg tillsammans :-) och eftermiddagar/kvällar.

Så vida jag inte får ett jobb då med såna tider, men just nu är jag ju arbetslös o hoppas på att börja plugga till hösten. :)

Känns iafl som det kommer bli en superbra sommar.

Av Anna - 18 mars 2013 10:21

Ni kanske kommer ihåg att jag skrev i fredags att jag trodde att man kunde söka in på utbildningar då, men att det inte gick? Jag såg ju strax efter att jag publicerat det inlägget att man kunde börja ansöka under eftermiddagen den dagen. ;) Men jag orkade inte gå in och ta bort det jag skrivit. 


Men jag har ansökt lite. Är en utbildning till som jag ska ansöka till, men av någon anledning så funkar inte det just på den. Så irriterande. Står "Ansök nu", men så ligger det inte med på antagning.se, så jag har mailat dem, och hoppas att det fixas till snart, så man hinner söka. :) 


Det jag ansökt till i första hand tror jag absolut inte att jag kommer komma in på. Det var väldigt höga antagningspoäng förra året, och det var inget som jag hade tänkt söka först, men så kom jag in på det häromdagen och tänkte att va fan, man förlorar ju inget på att testa. Jag vet ju att det inte kommer gå, men som sagt, förlorar ju inget på att ha det som förstahandsval. :) 


Tänker inte skriva här vad jag ansökt för olika utbildningar. Vissa vet redan. Men jag har som sagt ansökt till fler än en, och det är kanske "so not me" egentligen. Eller åtminstone vad jag trott. Men jag har ju haft lite tid på mig att tänka, och jag tror faktiskt att dessa olika utbildningar som jag ger en chans skulle kunna passa mig rätt bra i slutändan. :) 


Och jag vill inte söka in på utbildningar som jag tror kommer bli ett problem att få jobb inom när jag väl är klar. Måste väga in det också. Spelar ju ingen roll hur bra utbildning jag än skaffar mig, om det inte finns jobb. Och jag vill inte flytta på mig. Jag kommer alltid vara en Karlstadbo. Så är det bara. :)


Jag hoppas att jag kommer in på något iafl. Kommer bli så jäkla ledsen annars. Vet att jag i så fall får skylla mig själv för att jag sket i skolan första 1,5 åren (framförallt första året). Om jag bara hade ansträngt mig som jag gjorde sista året. Var först då som jag verkligen insåg att jag faktiskt hade kunnat, om jag bara hade försökt och inte varit så jävla naiv och tänkt "äh, det löser sig sen". 


Håll era tummar o tår för mig!

Ovido - Quiz & Flashcards