Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Anna - 15 mars 2013 16:41

Tänk att det kan bli så jäkla mycket grejer som man ska ha med. För en natt, men troligtvis två. Hela bilen är full. Blir en del när man packar åt fyra st.

Vi ska snart dra mot älsklingens jobb o hämta honom, sen bär det av. Skönt! Dagen har gått segt.

Var på Bergvik i fm och köpte en fleecejacka till Neo. Tidig present. Han behövde en. :)

Vi gick in på Coop o Neo började bli lite irriterad o skulle absolut ha min plånbok o inget annat dög. Efter 2 min hade jag glömt bort det o när jag skulle betala, så var plånboken borta. SÅN PANIK! Svettades som bara fan, o stressad var jag för Melvin skulle hämtas på dagis. Men ringde dit o det var ju lugnt om jag blev försenad.

Tack o lov hade en ärlig människa lämnat in min plånbok (och även ringt mig, men jag hade ljudlöst, men jag kunde åtminstone tacka henne i efterhand för att hon lämnade in den).

Usch, sista gången han håller i min plånbok iafl. Oavsett hans humör.

Oj, nu måste jag klä barnen o mig! Trevlig helg!

Av Anna - 15 mars 2013 09:16

Jag trodde att man skulle kunna börja ansöka till hösten kurser och utbildningar idag eftersom det är en månad kvar nu tills sista ansökningsdatum och det öppnade cirka en månad innan, men det var tydligen inte idag. Typiskt! Jag som väntat på den här dagen i evigheter känns det som, och så var den inte idag. 


Hepp! Bara att vänta då.


Har precis kommit tillbaka efter dagislämningen. Trodde det skulle bli lite kinkigt idag, för han var lite gnällig hemma o på vägen, men bara av den anledning att han såå gärna vill åka till Sunne NU! 


Han hade svårt att sova igår (inte att somna, det gick på nån minut), men när jag kom hem från träningen, så var han uppe. Då låg han i soffan under täcket o tittade på Nicke på älsklingens telefon. Han fick följa med upp och lägga sig direkt när jag hade duschat. Men då hade han som sagt lite myror i brallorna och ville gärna att vi skulle åka till Sunne på en gång. ;) Men tillslut så. Och han har sovit bra under natten iafl. :) 


Jag har packat lite vad vi ska ha med oss under morgonen. Är en hel del som ska med faktiskt, tex. vår gamla mikro då vi fick Bengt och Gaggis gamla som är mkt bättre (och snyggare). Och älsklingen ska ha skidorna med och släpkärra ska vi dra med oss upp o gud jag vet inte allt. ;P 


Efter jag hämtat Melvin på dagis, så ska vi till affären iafl för han har längtat och tjatat hela dagen igår och imorse och sin lördags-goddipås och popcorn. Har lovat att vi ska mysa ikväll med popcorn och goddipås imorgon. Så det ska vi åka iväg och köpa sen o lite annat som ska med upp. 


Men innan det, så tänkte jag åka till Bergvik med Neo och kika lite i affärerna. Kolla lite kläder åt honom igen. Hade ju lite bråttom sist, så stressade mig mest igenom klädhyllorna. 


Först måste jag leta lite jobb (måste ju det hela tiden nu när man är arbetslös hos arbetsförmedlingen.. guuuud, vad dom är jobbiga och på en hela tiden). Sen byta kläder kanske, sitter i älsklingen tröja o mjukisbyxor. Inte riktigt vad jag vill gå runt i på Bergvik. Haha. 


Har träningsvärk i benen, framför låren, som inåt h-vete idag. Äntligen lite träningsvärk. Var länge sen! Mest känt mig "go" när jag tränat de senaste veckorna, men nu jäklar. Orkar knappt gå upp för trappan. Det där kettlebell-passet var inte att leka med. ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards