Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Anna - 20 mars 2013 20:20

Igår var det 2 år sedan Melvin döptes. Idag är det 4 år sedan jag och älsklingen förlovade oss.
Och på tisdag är det 1 år sedan Neo föddes.

Tänk vad fort tiden går. Melvin blir 3 år i sommar. Det känns som det var igår vi var på BB och han lades upp på mitt bröst.

Våra underbara barn. De växer och blir så stora och fina. <3

På söndag ska vi ha 1-års kalas för Neo. Jag har hittills bara köpt lite kläder åt honom. Är ju så svårt, vad köper man till en ettåring som har allt redan? Tips mottages gärna.

Tårta måste jag göra under helgen också, men vi får se vad det blir för ngt. Kommer nog inte bli ngt med sockerpasta dock, för jag känner att jag inte har varken tid, lust eller pengar att lägga på massa sånt just nu. Vi får se vad det blir! :)

Av Anna - 20 mars 2013 19:03

Var imorse på Spinning/lift it som de senaste 4-5 veckorna på onsdagar. Idag kände jag att jag ville ge det där lilla extra och försöka ta mig ur min bekvämlighetszon. Jag gav allt på tempoväxlingarna (okej, det finns säkert 5% till att ge, but I'm getting there), och på lift it valde jag tyngre vikter.

Jag har tidigare varit lite försiktig och valt 2kg hantlar, 2,5kg fria vikter (två av varje såklart) och en stång på 4kg tror jag.

Idag tog jag 3kg hantlar, 5kg fria vikter och stången tror jag vägde 7kg.

Det gick bra under passet. Det var självklart tyngre och jag fick ju grimasera på slutet av övningarna för att krama ur det sista, men det är ju så det ska vara.

Tyvärr dröjde det inte så länge efter passet tills jag började få ont i ryggen. Det är framförallt vid vänster skulderblad och höger höft o lite bakåt. Exakt samma ställe som jag hade mkt problem med under graviditeten och foglossningen. Men har även haft ont lite i axlar och ländryggen. Men just nu är det de två punkter jag nämnde först som fortfarande värker.

Jag får tydligen ta det lite lugnare och öka lite mer stegvis och kanske inte köra alla övningar på samma vikt. När det börjar bli tungt, får jag nog minska. Min rygg och bäckenet är inte helt återställt än och det vet jag ju egentligen sedan innan, men jag har ju lyft förut och det gått bra, men nu lyfte jag kanske lite snett/fel pga tyngre vikt.

Jag ska iafl framöver boka tid hos en sjukgymnast där som jag går på core boll-pass hos. Hon är super och var tydligen sjukgymnast också, så pratade lite med henne i måndags om det, så ska boka tid hos henne, så jag får veta vilka övningar som är bra och inte bra för mig att bygga upp rygg och bäckenet med. :-)

Imorgon kväll ska jag nog iväg på ett core-pass på kvällen, men det är bara 30 min. Men eftersom jag har värk, så är det nog inte så dumt med ett kortare pass. Och jag vill bara köra lite mage. :)

Rutorna ska ju fram! Målet är innan sommaren. Borde ju gå. Tränar ju 5 dagar i veckan nu och jag märker redan resultat på magen. Speciellt när jag spänner. Magen är hård!! Wow! Haha, inga lovehandles ska vara kvar här. ;)

Har en app på mobilen där man för dagbok över träning och kost. Den räknar ut kalorier o hur mkt man ska äta för att nå sin målvikt osv. Man kan scana in varor man äter, så vet den exakt innehåll. Skitbra! Så jag ska äta runt 1700 kalorier per dag tror jag det var för att nå min vikt. Men å andra sidan bryr jag mig inte så mkt om jag går ner de där 2kg extra eller ej, för jag har ju börjat köra lite mer styrka och då väger ju muskler i slutändan och just nu vill jag verkligen ha magrutor o då får vikten bli vad den vill. :-)

Bara kroppen blir tight och tränad.

Mår såå himla mkt bättre nu med mig själv än jag gjorde innan jag tränade. Kunde aldrig föreställa mig att jag någonsin skulle vilja träna minst 5 dagar i veckan. Ville gå på ett till pass idag, men älsklingen tyckte det var dumt när jag inte tränat så länge. Och med tanke på ryggen, så var det nog tur att jag inte bokade in mig på Jumping kebata. :-) Men framöver så ska jag gå på båda passen! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards