Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Jämt runt hörnet

Av Anna - 28 mars 2013 19:06

Det blev en härlig löprunda förut i det fina vädret. Älsklingen sprang häromdagen en runda på 5 km som innebär att man springer av och in på en annan stig än den jag sprungit senaste gångerna, men jag har inte fattat vart den legat, men idag hittade jag den och det här vägen är "milen-vägen" om man springer hela (om jag fattat det rätt).

Jag sprang och sprang, men jag tyckte att vägen aldrig tycktes svänga av till vänster (vilken den skulle göra för att vara den rutt älsklingen sprang och som ledde in på den vägen jag annars sprungit). Jag var ju helt ovetande om vart jag var och blev lite osäker på om jag hamnat fel och om jag fortsatte, skulle behöva springa jorden runt för att komma hem. Så ha vände helt enkelt och sprang hemåt samma väg.

Det blev en tur på strax över 4,1km. Känns ändå helt okej för mig som de senaste gångerna sprungit mellan 2,5-3,5 km beroende på om det gått tungt eller lätt. Så det känns ju alltid bra att springa längre. Och jag hade nog klarat en kilometer till minst om jag bara inte har så lätt för att nöja mig.

När jag kom hem i afl, så hade jag sprungit betydligt bättre än jag trodde. Jag är absolut ingen löpare, så jag har aldrig vart intresserad av att springa så fort som möjligt, utan för mig är det snarare tvärtom. Springer hellre längre och långsammare än snabbt och kort. För mig är det en utmaning att hålla ut, inte ge upp så fort det känns jobbigt. Så nu saktar jag ner om det känns för tungt, hämtar andan och sen ökar jag lite igen.

Jag brukar springa i mitt bekväma tempo vilket är runt 6,30 per kilometer. Seg, jag vet. Det har varit väldigt blandat nu de senaste gångerna jag sprungit, ibland har det gått jättelätt som när jag sprang med Fanny och morgonen efter var det tungt. Då sprang jag segt och det var tungt och jobbigt. Sprang runt 7-7,30 tom tror jag då i snitt, så seg var jag.

Idag var jag helt säker på att det gick åt närmare 8 min hållet, dels för att jag sprang längre, men också för att det var mkt mer uppför och nedför, väldigt varierande. Tyckte det var uppförsbackar hela tiden ett tag (men skumt nog var det fasen inte mer nedförsbackar på vägen tillbaka, himla konstigt haha).

Men idag sprang jag runt 6,30 första 1-2 km och sen var jag nere på 6 och 5,30 tom per kilometer, så det vart ju bättre än jag brukar! Var grymt kul. :) Älsklingen tyckte jag var duktig också! :)

Men Gud. Kom av mig helt! Det jag skulle skriva, när jag kom hem... Var ju att då fick jag se på kartan över rutten jag sprungit, att den där vänstersvängen jag letade efter kom bara några meter längre fram. Åh så störande! För jag tänkte verkligen "ska jag springa dit bort och vända där", men så sket jag i det och vände. Men nu vet jag vart den är! Så Fanny, nu har jag en 5km tur vi kan springa och träna inför vårruset med. ;)

Så idag har det blivit dubbel träning. Core 45 min och löpning 25 min. :) gött!

Imorgon blir det body sculpt. Köra lite styrka och fokusera på att få fram musklerna. Jag börjar kunna se mina övre magmuskler lite, ibland känner jag mig skitfrän och springer ut och visar älsklingen. ;) Så de är på väg! :) är ju de nedre som är svårast att få fram. Och jobbigast att träna! Men hoppas löpningen hjälper till att få bort "fettet" runt där, så ska jag nog klara av att få fram rutor där med med styrketräning så småningom. ;)

Nu blir det soffmys med älsklingen. Barnen verkar ha somnat nu, så det ska bli skönt att lägga sig ner i tystnad. Känner mig rätt mör i kroppen. Sjukt skönt!

 
 
Ingen bild

Fännnyyy

28 mars 2013 21:48

Fan va najs! vi får köra den rutten någon dag snart då!! :D

Anna

29 mars 2013 06:51

Ja. Har du påsklov nu, så kör vi i veckan. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2013 22:10

Hej bloggen! :) Jag lever fortfarande, men har verkligen tappat intresset för att skriva av mig. Jag har inte så mkt att berätta om dagarna nu när jag inte går hemma hela tiden. :P Idag har jag dock varit hemma från jobbet för vab. Neo fick feber...

Av Anna - 14 september 2013 20:43

Hallå! Hur är läget en lördagkväll som denna? :) Jag sitter hemma i tystnaden av två sovande barn och endast tvn på och jag hemma. Älsklingen är ute o roar sig ikväll (var ju ett bra tag sen, så var på tiden), så jag bara tar de lugnt. :) Sis...

Av Anna - 10 september 2013 18:27

Ja, idag var ju den stora dagen som jag väntat på ett tag. Dagen då mina implantat skulle plockas ut. Sagt och gjort. Ligger på kliniken nu med tejp över brösten o smärta (men får smärtstillande). Gjorde ondare vid bröstförstorningen, men det skulle ...

Av Anna - 5 september 2013 12:37

Tänkte ta mig tid att blogga när jag ligger o steker i solen vid barnpoolen. ? Neo sover i vagnen sedan ett tag tillbaka, och Melvin gick precis till en av lekparkerna här med älsklingen. Det är så himla fint här, går inte att beskriva. Hit ska vi ig...

Av Anna - 15 augusti 2013 20:29


Då var snart en veckas arbete gjord igen. Veckorna flyger förbi! På lördag är det två veckor kvar tills vi åker till Mallorca. Helt sinnes! :-) Var inte länge sen det var närmare 80 dagar tills vi skulle åka. Imorgon är det fredag, och då ska det...

Ovido - Quiz & Flashcards