Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Glad påsk :)

Av Anna - 30 mars 2013 18:22

Denna påskafton har vi spenderat på bortaplan.

Efter att ha skjutsat älsklingen till jobbe imorse, så åkte jag och barnen ut till Ö:a och hälsade på hos gammo och gammgubb (min farmor o farfar) där även min kusin Therése o lilla Karma var.

Vi ritade lite påskbrev under tiden Neo låg ute o sov i vagnen. När han vaknat, så gick jag o Therése ut med barnen o knackade dörr o "glad påsk:ade".

Det blev en hel del godis till de små. De fick ju påskägg av gammo o gammgubb också. ;)

Efter vi varit där, så styrde vi bilen mot min mamma. Båda barnen somnade i bilen, inte helt otippat efter några timmars lek och några mil i bil sen.

Hos mamma var även brorsan o Liam och även ena styvbrodern o hans familj. Deras två söner är 4-5 år tror jag, och går på Melvins dagis med fast på andra avdelningar.

Det var 5 barn mellan åldrarna 1-7 år som lekte för fullt. Tillsammans med katten Sture som absolut inte har något problem med barn haha. Så go katt! :)

Vi käkade mat där och alla barnen fick ett varsitt påskägg. (Nu har Melvin och Neo fått 5 ägg och vet att de kommer få ett imorgon också, jisses gissa om de har godis fram till påsk).

Brorsan och Liam skulle sen hem till pappa o Anja, så vi hängde på. Vi har inte vart där o hälsat på sedan i julas, så det var på tiden att vi kom iväg. :)

Ännu mera godis bjöds det på där, så det har verkligen blivit mycket godis idag. Neo vet ju väldigt väl vad godis är och blir väldigt avis om Melvin får, men inte han. Det blir ett jäkla liv och han gör allt för att komma åt det och stoppar allt han får tag i i munnen, så det är liksom ingen idé att försöka lura honom att det inte är något gott lr ge honom något annat för det kastar han iväg. Han är smartare än så.

Men som tur är, så äter han typ inget. Han gillar choklad, lysmelk framförallt, men annars så vill han mest ha i munnen för att sen spotta ur igen. Vet inte hur mkt jag fått plocka upp idag för att han spottat ut. Ändå ska han ha! Suck!

Det har blivit en hel del godis för mig med idag, så jag mådde riktigt illa när vi kom hem. Har bokat in mig på ett pass imorgon eftermiddag med pappa o Anja, så då ska jag köra slut på mig. :)

Idag har varit en vilodag helt o hållet. Hade tänkt springa imorse egentligen, men så slog det mig att jag nog tränat varje dag i två veckor nu. På ett eller annat sätt. Och dubbelpass både torsdag o fredag. Så det var nog på tiden. :)

Det har varit en mysig påskafton. Enda som fattades var älsklingen. :( Tråkigt att han måste jobba hela påsk, men det är förhoppningsvis sista året för snart börjar han ju hos sin pappa som snickare. :)

Avslutar med ett gäng bilder från idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2013 22:10

Hej bloggen! :) Jag lever fortfarande, men har verkligen tappat intresset för att skriva av mig. Jag har inte så mkt att berätta om dagarna nu när jag inte går hemma hela tiden. :P Idag har jag dock varit hemma från jobbet för vab. Neo fick feber...

Av Anna - 14 september 2013 20:43

Hallå! Hur är läget en lördagkväll som denna? :) Jag sitter hemma i tystnaden av två sovande barn och endast tvn på och jag hemma. Älsklingen är ute o roar sig ikväll (var ju ett bra tag sen, så var på tiden), så jag bara tar de lugnt. :) Sis...

Av Anna - 10 september 2013 18:27

Ja, idag var ju den stora dagen som jag väntat på ett tag. Dagen då mina implantat skulle plockas ut. Sagt och gjort. Ligger på kliniken nu med tejp över brösten o smärta (men får smärtstillande). Gjorde ondare vid bröstförstorningen, men det skulle ...

Av Anna - 5 september 2013 12:37

Tänkte ta mig tid att blogga när jag ligger o steker i solen vid barnpoolen. ? Neo sover i vagnen sedan ett tag tillbaka, och Melvin gick precis till en av lekparkerna här med älsklingen. Det är så himla fint här, går inte att beskriva. Hit ska vi ig...

Av Anna - 15 augusti 2013 20:29


Då var snart en veckas arbete gjord igen. Veckorna flyger förbi! På lördag är det två veckor kvar tills vi åker till Mallorca. Helt sinnes! :-) Var inte länge sen det var närmare 80 dagar tills vi skulle åka. Imorgon är det fredag, och då ska det...

Ovido - Quiz & Flashcards