Alla inlägg under mars 2013

Av Anna - 25 mars 2013 08:43

Då var det måndag igen. Ny vecka. Nya tag. Jag har nyss varit på core boll i 45 min. Tyvärr var min favorit instruktör sjuk idag, så vart en annan, men hon är klart bättre än hon vi hade i torsdagskväll eller när det nu var.

Melvin ska snart till dagis, men idag ska han nog testa att vara där till 14 faktiskt. Älsklingen jobbar kväll idag, så det är ganska skönt med lite längre dagar på dagis då. Är svårt att sysselsätta båda barnen hela tiden, så de är nöjda hela dagen/eftermiddagen annars.

Igår började en lampa på bilen lysa (det kunde vara fel på allt möjligt, men säkert är det katalysatorn för det var svindyrt att laga), så den ska vi inte köra med nu tills någon tittat på den. Ett undantag imorse då jag redan hade bokat in mig på pass o lampan lyser gult, men nu får den stå. Hoppas inte det är något stort, dyrt fel. Usch för bilar o kostnader alltså!

Nåja. Har ändå inte tänkt åka någonstans idag. Hade väl varit banken då, men mamma skulle komma hit imorgon, så kan lika gärna vänta tills onsdag för Neo skulle väl antagligen få pengar av mamma också, så lika bra att sätta in allt samtidigt. :)

Ska köra lite magövningar sen efter dagislämningen. Kände att det inte blev riktigt lika mkt idag som tidigare måndagar. :)

Jag hoppas att magen börjar bli bättre, men det vet jag först då jag blir nödig. ;) Har inte vart på toa för den sakens skull sedan igår fm. Har ätit proviva blåbär och nån blåbärsyoghurt som var bra som älsklingen köpte till mig igår och bananer, så nu fan borde det väl ordna till sig tycker jag. We'll see. :)

Av Anna - 24 mars 2013 18:37

Har haft kalas för lilla Neo idag. :-) Han fyller på tisdag, men det passade bättre idag när alla var lediga o så.

Neo fick kläder, lite leksaker o mest pengar som jag ska sätta in på hand fond imorgon. :-)

Barnen fick ju så mkt leksaker i julas, så det blev inte så mkt sånt nu, utan vi tyckte kläder o pengar var bättre. :)

Vi firar dock Neo med våra paket på tisdag, så då blir det några leksaker o kläder till.

Melvin fick ju lite paket han med, o så fick han ju hjälpa till att öppna Neos, så det har nog vart en bra dag för de små. ;) Melvin blev ju väldigt förtjust i en leksaksbil som Neo fick, så den beslagtog han ju direkt o kallade sin. ;) Men Neo var ändå mest intresserad av glass, bullar o kakor, så var nog inga sura miner där. Hihi!

Har lagt barnen nu, så sitter i soffan o inväntar att båda ska somna in. Melvin har troligtvis redan slocknat, men Neo ligger fortfarande o tuttar på flaskan lite då o då hör jag. Hehe.

Älsklingen stack ut o sprang för en stund sen. Hade jag också velat göra efter all skit vi ätit idag, men eftersom min mage vart så konstig idag, så tyckte älsklingen att jag skulle skippa all form av träning idag. Kan nog vara bra. Tror jag tränat alla dagar denna vecka utan idag då. Antingen pass, pw eller löpning/hemmaövningar.

Ska iväg imorgon bitti på bästa core boll, så får ta en vilodag idag helt enkelt. :) Måste köpa nytt gymkort imorgon. :)

Resten av kvällen nu blir i tvsoffan framför Mästarnas mästare och Brottet (som vi båda antagligen kommer få se på tisdag pga vi är för trötta sen o imorgon är det Dicte som vi kmr kämpa oss vakna för att se. Samma visa varje söndag;)).

Tog inte så mkt bilder från idag med mobilen, utan med kameran, så får lägga upp dem imorgon. :)

Av Anna - 24 mars 2013 07:10

Den här natten har varit riktigt tråkig. Barnen har sovit bra. Visst, båda vakna en gång innan midnatt,en somnade om direkt. Men jag har vart på toan 3 ggr minst i natt o skitit vatten. Japp, nice to know? Legat vaken för att magen har vart så jobbig. Fattar inte varför det blivit så här. Är väl 3-4 dagar nu som det rinner typ vatten ur mig?! Någon som känner igen detta?

Måste ju vara min kröp som ställer om sig till träningen och nyttigare mat. Jag har ju alltid varit fröken lat annars. Ätit mkt godis osv. Vore gött om det ställt klart sig nu, så det kmr vanlig skit ur baken ist för vatten. :/ är liksom fortfarande inte klar, måste in nu igen o det var inte länge sen jag var på toa. :(

Av Anna - 23 mars 2013 21:13

Vilket fint väder det vart idag. Blåsigt och kallt imorse, men det vart lugnare efter lunch. Då var det riktigt skönt ute. :)

Jag o Melvin var ju på gympa imorse. Efter det, så tog vi bussen till stan o köpte frukt o godis på Hemmakväll. :) Bussen tillbaka hem, och precis när vi steg innanför dörren, så var lunchen klar. Vilken lyx!

Vi gick ut efter maten. Jag tog en liten promenix på 1,5 km, jämt så att Neo somnade i vagnen. När jag kom tillbaka så fick jag nämligen testa på brutalbänken som älsklingen hämtat hem från sina föräldrar och satt upp i vårt förråd (älsklingens vallabod/gym/verktygrum osv osv).

Vi både var ganska säkra på att jag inte skulle klara ett enda lyft hela vägen, men 4 st klarade jag utan hjälp, 5:e fick älsklingen börja hjälpa till med lite stöd i ryggen för att ta mig upp. Jag gjorde denna övning i tre omgångar och det vart riktigt tungt, men kändes ändå kul att jag klara mer än vi trodde. :) Gjorde lite benböj med stång också, 20kg. Orkar inte mer. Älsklingen var säker på att jag skulle palla mer, men jag vill inte börja för tungt.

När jag tränat lite, så tog vi en till promenad på typ 1,5 km igen. Denna gång så att Melvin fick sova. Neo vaknade tillslut, så när vi kom hem fick han gå ute på gatan och det tyckte han var såå kul. Det var väldigt ovant att gå på mark där det fanns lutning, så i början föll han verkligen med i gravitationen. ;) Men han tränade på att gå runt bilen på uppfarten, så då blev det uppför och nedför. Var tydligen kul!

Svärföräldrarna o Fanny kom på besök. Jag slängde ihop en fruktsallad och Melvin hade ju sin "lördagsgoddipås" plus två brio/gräddkola-påsar som han fick av farfar, så när de åkt hem, så mådde jag så dåligt. Hade gått o småätit hit o dit o kände mig så svullen o proppmätt, så jag stack ut och sprang 3,6km. :) Kändes MYCKET bättre efteråt. :-)

Var inte så mkt tid kvar på dygnet sen, så kvällsmat för barnen, la Neo och Melvin (den stora kunde dock inte sova, så han fick komma ner ett tag till innan han somnade vid 20).

Älsklingen och jag satte på en film, men efter 20 min, så var jag såå sjukt trött o tack o lov, så låg älsklingen o blunda, så 20.45 var TVn av och vi sa god natt. ;) Jag har vart vaken sen 4.30, så kommer slockna direkt jag lägger ifrån telefonen. :))

Imorgon blir det kalas för Neo, så städa o baka står på schemat. Och löpa! :)

God natt!

Av Anna - 22 mars 2013 11:33

Startade denna morgon med en lätt löprunda kl.6 på morgonen ist för ett spinningpass på KMTI. Av den anledning att min kropp verkar vara lite ur balans sedan igår förmiddags. Jag är inte helt hundra i magen, och då menar jag typ att det knappt är någon skillnad på om jag kissar eller skiter, det är mer eller mindre samma form om ni förstår vad jag menar. Mår dock inget illa (gjorde det när det började igår, men det varade cirka 20 min och sedan dess har jag inte mått illa, bara många toabesök).


Jag vet inte om det kan bero på att jag ätit ganska mycket protein just igår och mindre fett/kolhydrater än "jag ska göra" enligt mitt "kostschema". Igår åt jag ganska mycket mer protein än vad som var rekommenderat (dock inte med flit, jag är inte så kunnig på vad som innehåller mkt sånt och inte), så kanske det som ställer till det?


Var iafl på toa två ggr igår när jag la mig och inatt, och 6 ggr imorse. :/ Helt crazy. Känner att det fortfarande inte är som det ska, så det kommer garanterat bli några besök till. :(


Ursäkta min öppenhet. ;)


Var på ett 30 min core-pass igår som ni kanske vet, och det tyckte jag inte alls var bra. Det var alldeles för lite fokus på magen (som det ändå borde vara mest fokus på?). Tyckte det var mest rygg och axlar. Nej, det föll inte mig i smaken. Jag föredrar core boll med Linda. :)


Nu är Neo riktigt gnällig här (vet inte vad det är med honom idag, riktig surpuppa sedan 2 timmar tillbaka), så bäst jag tar o fokuserar på honom. Snart dags att hämta Melvin på dagis också!  

Gammal bild :)

Av Anna - 21 mars 2013 14:41

På dagis är tydligen Melvin världens snällaste och är jättesnäll mot sina kompisar osv, vilket jag blir jätteglad över såklart!! Tycker det är synd att det är en helt annan Melvin på hemmafronten, för han kan verkligen vara riktigt jävlig mot Neo.

Jag får säkert säga till honom 10-15 ggr per dag MINST att vara snäll mot Neo. Han slår honom med leksaker, biter, nyps och Gud vet allt.

Han som var världens ängel mot Neo i början och ganska många månader framöver. Men sedan Neo började gå, så har väl kanske Melvin tyckt att Neo tar lite för mkt plats? Neo kan ju själv nå saker och hämta själv på ett annat sätt, och Melvin kan bli riktigt irriterad på att Neo tar leksaker. Och Neo vill väldigt gärna vara med och "förstöra", dvs om Melvin bygger med lego eller tågbanan, så är Neo där och river. Förstår att det måste vara frustrerande för Melvin, och då får ju Neo en tillsägelse såklart, så vi visar Melvin att det inte bara är han som gör fel och får tillsägelser.

Men det är just de där tjuvnypen som stör mig så! Så fort jag inte ser, så är han där och slår, sätter sig/klämmer in honom någonstans osv. Detta eviga gråtande som uppstår när Neo får däng.. Om och om igen, hela dagarna.

Jag undrar hur det kommer bli den dagen då även Neo börjar ge igen. När båda slåss. Jisses! Blir en utmaning. :P

Förstår att det är normalt med avundsjuka o svartsjuka när de är små och man får syskon o måste dela med sig av allt. Men tänk om något man sa kunde gå in ibland. ;)

Jag har iafl planerat med Melvin att på lördag, så ska vi gå på Laban-gympa och så ska han och jag ta bussen in till stan och köpa lördagsgodis på Hemmakväll. :) Melvin längtar redan, så det känns bra o kul att få göra ngt med honom som han verkligen vill. Då blir det lite "hans dag" när han får göra sånt han gillar. :) Tror Melvin behöver lite egentid med sin mamma. Neo får hänga med pappa själv ett tag, det behöver dom med! :)

Av Anna - 21 mars 2013 08:25

Jag ska snart iväg och lämna Melvin på dagis. Men först måste han ju såklart se ett avsnitt av Nicke som visas på Bolibompa numer. Är ju så typiskt att det börjar typ 8.40 och så tror jag det är 2 avsnitt, så han hinner bara se ett, sen måste vi gå.


Det verkade inte så kallt ute idag, 4- enligt termometern, så tänkte ta en snabb PW med Neo efter dagislämningen. Neo är ju som alltid trött vid den här tiden, så det passar ju super att gå ut och gå då, för då sover han ju som en stock i vagnen. :) Jag har lite träningsvärk i tricepsen idag och även axlar, så det märktes att jag tog tyngre vikter igår. Ryggen är bättre, men är lite småstel, men inget ont i alla fall. :)


Idag är sista dagen på mitt gymkort, så måste köpa mig ett nytt imorgon/ihelgen. Jag funderar nämligen på att skippa spinningen imorgon bitti och springa istället. Just för att det var så länge sen jag sprang och för att jag gärna hellre bokar in mig på pass. Men löpning är ju faktiskt väldigt bra träning, speciellt om jag nu ska ge mig på vårruset som jag tänkt. :) Jag och Fanny. ;) Vi har dock inget mål eller någon tvång att vi måste springa hela, utan vi springer det vi orkar och så går vi snabbt resten.


Ska försöka mig på Runkeeper och se om jag får igång det (det är ju synkat med den appen ShapeUp som jag har, så då kan man överföra träningen o så räknar den ut kalorier man bränt osv).


Idag kan man ju se på Skatteverkets hemsida vad man får tillbaka på skatten. Jag fick dock lite mindre än förra året (men jag har ju å andra sidan inte jobbat ett enda pass på hela 2012, utan enbart varit sjukskriven, gått på havandeskapspenning eller varit föräldraledig. Året innan hade jag ju jobbat ganska mycket ändå). Hoppas älsklingen får desto mer, men glömde bort att installera bank-ID åt honom igår, så får vänta tills han kommer hem. Är alltid skönt att få pengar tillbaka iafl, så man slipper betala tillbaka. Det vore ju hemskt!


Nu behöver jag nog klä mig om jag ska slippa stressa innan vi ska iväg. :)

Av Anna - 20 mars 2013 20:20

Igår var det 2 år sedan Melvin döptes. Idag är det 4 år sedan jag och älsklingen förlovade oss.
Och på tisdag är det 1 år sedan Neo föddes.

Tänk vad fort tiden går. Melvin blir 3 år i sommar. Det känns som det var igår vi var på BB och han lades upp på mitt bröst.

Våra underbara barn. De växer och blir så stora och fina. <3

På söndag ska vi ha 1-års kalas för Neo. Jag har hittills bara köpt lite kläder åt honom. Är ju så svårt, vad köper man till en ettåring som har allt redan? Tips mottages gärna.

Tårta måste jag göra under helgen också, men vi får se vad det blir för ngt. Kommer nog inte bli ngt med sockerpasta dock, för jag känner att jag inte har varken tid, lust eller pengar att lägga på massa sånt just nu. Vi får se vad det blir! :)

Ovido - Quiz & Flashcards