Alla inlägg under mars 2013

Av Anna - 9 mars 2013 14:35

Åh vilken toppen dag vi haft hittills! Kom ganska nyss hem ifrån Bergvik, där Melvin blev målad till ett lejon på McDonalds o Tamina var en fjäril. :-)

Gick faktiskt över förväntan att bli målad på, men han vart lite orolig emellanåt, men han målades klart och det vart inget skrik lr protester. :-)

Vi köpte lördagsgodis och hälsade på älsklingen på jobbet. På MAXI sprang Melvin och Tamina hand i hand genom affären. Så himla söta! Jag frågade om de kunde hålla hand, men hade räknat med det i typ två sekunder, men de sprang igenom hela affären hand i hand och skojade. Så härligt att se att de börjar komma varandra närmare. Båda har ju varit lite försiktiga tidigare, och Melvin valde en lite svårflörtad tjej. ;) Men nu verkar det börja släppa. :) Godingar!

Neo ligger ute i vagnen på altanen och sover medan Melvin äter godis och tittar på Nicke. Jag bara njuter av vilken bra dag vi haft. :-) Hoppas den fortsätter så.

Barnen får vara vakna längre ikv, för vi måste hämta älsklingen när han slutat. Förhoppningsvis somnar båda i bilen, så det bara är att lägga dem när vi kommer hem. :)

Blir god mat o gottgott ikväll framför Melodifestivalen! :-) Myyyys!

Av Anna - 9 mars 2013 10:41

Har nyss kommit hem från Spöket Laban gympan. Melvin var mer framåt denna gång och dansade tom. ;) Kanske för att han hade så kul på gårdagens disco på dagis. :-)

Melvin gillar ju dock hinderbanan mest av allt. Den hade han nog sprungit runt i hela tiden om han fått välja.

Neo var lite småblyg emellanåt, när alla börja klappa händerna tex o han satt längre bort, då behövdes mammas trygga famn. Men annars så gick han allt fram o tillbaka utan minsta bekymmer att han satte sig bredvid en främling. Han var väl inte speciellt delaktig i gympan, men han fick allt genomföra nästan ett helt varv i afl. ;) annars var de roligast att vara i famnen eller bara få gå fritt.

Nu är vi hemma en sväng innan vi ska iväg till McDonalds o möta upp Tamina & Co. :-) Melvin var orolig att han inte skulle få träffa henne när vi åkte hem först, men nu så vet han att vi ska åka snart, så allt lugnt. ;)

Blir en tur in på affären efteråt och köpa godis till barnen o mörk choklad till mig. Älsklingen var sugen på saltgodid igår, så blir väl lite sånt plock också, men ytterst lite för min del för jag får ju så ont i magen dagen efter. :-(

Idag blir det iafl barnens dag. :-)

Av Anna - 8 mars 2013 19:10

Melvin ville absolut inte gå och lägga sig förut. Försökte med allt han kunde tänkas komma på och säga som kanske skulle kunna få honom att slippa. Trodde han. ;)

Jag buffade honom lite i rumpan, något jag inte gjort sen han var liten, och han somnade inom några få minuter. Haha! Så var det med det. ;-)

Neo är rätt krånglig vid läggning, men han är snorig o hostig igen, så det stör nog. :/

Han sover ju fortf två ggr per dag, men han orkar verkligen inte vara vaken längre än till 9-tiden. Och sen är han trött runt 14 igen. Ibland när han inte sovit på em pga det inte hunnits med (tex om vi vart o gjort massa), så är han ju så trött o slut. Och timmarna fram till läggdags känns ju som en evighet.

Önska han kunde somna själv, men han ställer sig ju upp hela tiden i spjälsängen om jag går därifrån och han drar i saker på väggarna runt omkring.

Finns en tid för allt. ;)

Av Anna - 8 mars 2013 10:35

Idag ska jag göra något jag aldrig gjort, nämligen besiktiga bilen. Haha! Är skitnervös för att jag ska typ köra in i nått eller vad som helst! Bara skämma ut mig när jag ska köra in bilen. ;)

Under tiden, så kommer barnens mormor hit och passar barnen. :) Hämtar Melvin innan maten idag på dagis, så han får äta med oss o mormor.

De har disco på dagis idag. ;) Laddar för morgondagens melodifestivalenfinal. Melvin fick finskjortan på sig och lite av pappas hårvax i sitt hår. ;) Han vart riktigt taggad tror jag. Skulle hoppa o skutta på dagis som bara den. ;)

När vi kom dit, så hängde det egengjorda girlanger i taket och det tyckte ju han var såå häftigt! Det verkar som det vänt nu på dagis, har fått jättebra nu 3-4 dagar, så nu verkar han tycka om det igen. :-) Lättnad!

Imorgon ska vi ha en riktigt rolig dag, fullspäckad med saker. Älsklingen jobbar tyvärr. Men vi börjar dagen med spöket Laban gympa. Även Neo ska få följa med, o Fanny följer med också, så vi kan ha koll på varsin unge. ;) Melvin är ju lite blyg. :)

Efter det så ska vi till McDonalds och träffa Tamina, Alissa och Minette. De hade ansiktsmålning imorgon, så hoppas på att Melvin vågar bli målad. ;) Så det blir myspys!

Och så ska vi såklart åka till affären och köpa en "goddipås" till ungarna. ;) Neo får bara äta choklad för jag vågar inte ge honom något som han inte kan tugga, o choklad smälter ju. :)

Neo är heeeelt galen i godispåsar. Han jagar den om han så behöver för att få den. Skriker som en galning om man tar den ifrån honom o han försöker sno godis av Melvin hela tiden. Så han vet tyvärr för bra vad det är i den där påsen. :/

Men nog om morgondagen. Idag blir det myspys med mormor sen och så blir det väl en tur till affären o köpa lite gott till ikv (bär o sånt gott). :)

Av Anna - 7 mars 2013 06:41

Jag borde göra mig iordning, men jag har fastnat i soffan. Är för skönt att halvligga här, orkar inte resa på mig.

Natten har varit bra. Neo fick sova själv i sitt rum i natt, för han sov bättre under kvällen igår, så jag chansa. Det gick bra. Han vaknade dock 4.22, men tog med honom in till mig och Melvin o där somnade han om fram till 5.15 ungefär.

Tidiga mornar, ja men självklart. Även Melvin vaknade ju då. Han brukar sova till 6-6.30 annars numer, men han vaknade väl av Neo.

Vi passade på att skjutsa älsklingen till jobbet när vi ändå var vakna allihopa. Då kan jag och Neo åka och köpa present till Björn sen. Han fyller år idag, så vi ska dit på kalas sen i eftermiddag.

GRATTIS BJÖRN! :D

Är så himla sugen på att ta en tur förbi Chili. Har inte vart dit än. Bara titta liksom. ;)

Det blir nog så. :-)

Av Anna - 6 mars 2013 16:39

Denna onsdag har hittills bjudit på ett träningspass imorse (svettigt o bra), en glad Melvin som lämnades problemfritt även idag på dagis, ett besök på arbetsförmedlingen, ett trevligare besök gjorde vi hos Bengt o Gaggi där vi fikade ute på altanen som det var 20 grader varmt i. :-)

Vi har även tvättat bilen, skickat iväg papper till min a-kassa (hoppas inget krånglar o ställer till det), vart till Apoteket o hämtat ut en salva åt älsklingen.

Måste ju berätta det. Älsklingen har ju haft som blåsor/kulor på öronen som gjort ont emellanåt sedan innan jul nån gång. Han var till Västerstrands VC där de sa att han fått ett sår och fått nån bakterie i. Kanske via barnen som typ rivit honom lr så. Låter ju rätt sjukt, han ska då ha fått sår på båda öronen av barnen och fått kulor/blåsor av en bakterie. Han fick i afl en salva att smörja med. Hjälpte dock ingenting.

Så fick han tid hos sin privatläkare i måndags o han skulle då ta med salvan han fått av den andra läkaren.

Det älsklingen var ju nått helt annat mot vad han fick höra på VC och salvan han fått var mot svamp!? Hon fattade verkligen inte varför han fått den salvan.

Nu fick han iafl penicillinsalva som ska användas i tre veckor på olika sätt.

Är det inte sjukt hur de bara kan påstå att det är ngt fast det inte ens låter rimligt och sen skriva ut salva mot något helt annat? Idioter!

Men! Jag kommer alltid vara tacksam för hjälpen vi fick när Melvin fick sin första feberkramp och vi fick total panik. Sist jag var där med barnen, så har de helt nya läkare verkade det som o båda har vart jättebra. Tyckte jag! De gamla kanske hade en fejk utbildning lr nått!

Resten av dagen spenderas iafl hemma, på tal om annat. Barnen är på lite kinkigt humör, är trötta båda två. När de lagt sig, så funderar jag på att ta en löprunda faktiskt. Rensa skallen lite. Man blir så snurrig o trött av allt skrik, trots o gnäll som varit den senaste timmen nu. Skönt att bara springa av sig lite och bara få lyssna på lite musik för en stund. :-)

Men vi får se. Har ju redan tränat idag o ska löpa imorgon o spinning på fredag, men är så jäkla sugen. :-)

Sugen på nån riktigt god mat också. Typ kycklingfilé o potatisklyftor med en riktigt god sallad. Eller kycklinggryta med nudlar.. Mmm! Kyckling iafl står på menyn. ;)

Av Anna - 5 mars 2013 21:07

Jag hade tänkt titta på Maria & Mindy, men som vanligt nu för tiden, så orkar jag inte hålla mig vaken. Kl 20.30 börjar ögonen kännas tunga, kroppen väger bly pga. att den är så avslappnad. Gäspningarna kommer tätare inpå varandra.

Fick lov att kasta in handduken nu och säga god natt. Ni ska veta att jag ligger med ett halvt öga öppet nu när jag skriver. ;)

Sover hos Neo inatt (och igår) för han har vaknat till o sovit oroligt igår och nu ikväll. Han sover inget djupt, och han är lite snorig. Undrar om det beror på att han börjat gå nu på heltid och att det är de som spökar i kroppen när han ska sova. Växtvärk, intryck, lite värk kanske.. Vem vet?

Sover iafl här i natt med eftersom han vaknat några gånger under kvällen (han somnar ju om själv oftast). Orkar inte springa fram o tillbaka i natt. Älsklingen sover med Melvin.

Ska upp tidigt imorgon (går ju iofs alltid upp tidigt, men nu måste jag upp även om barnen skulle sova länge), ska på spin/lift på morgonen, så god natt!

Av Anna - 5 mars 2013 09:07

YES! Idag gick det superbra att lämna Melvin på dagis. Åh, det var verkligen inte igår som ni vet. Redan hemma så har det varit helt annorlunda. Visst så var det första han sa imorse "inte dagis", men när jag sa att han skulle dit, så accepterade han att han skulle dit "en liten stund". 


Jag har även berättat upprepade gånger att han ska äta där idag, så att han vet om att han blir hämtad efter maten idag och inte före som vi gjort i några dagar. 


Han bråkade ingenting alls när jag klädde på honom ytterkläderna hemma och han bråkade och grät ingenting på vägen dit, utan var hur snäll som helst. Jag var förberedd på att han skulle börja kinka på dagis, men han såg de andra barnen hoppa runt och dansa igenom fönstret, så när han kom in så grymtade han, så att fröknarna inne i köket skulle höra honom (fast det gjorde de inte, men som tur var så kom fröken Sofie från ett annat håll och hälsade glatt). Det var inga som helst sura o ledsna miner när jag klädde av honom eller skulle säga hejdå. Han var tom påväg in utan att säga hejdå först, men jag fick allt säga hejdå när fröken sa till honom att säga hejdå först. Sen gick han hur snällt som helst in före fröken tom! :D 


Kändes så himla skönt att gå därifrån utan dålig samvete över att han lämnas ledsen. Idag verkade han vilja dit själv, så jag hoppas verkligen att det vänt nu! :)   

Ovido - Quiz & Flashcards