Alla inlägg under mars 2013

Av Anna - 14 mars 2013 18:21

Efter att älsklingen slutat jobbet, så satt vi ute på altanen o mådde gött ett tag. Jag och barnen hade varit där en timme redan, men det var så jäkla skönt! Solen värmer verkligen på bra där inne nu. :-) var liksom ingen skillnad inne i huset eller på altan. :)

Vi fikade lite med hallon och banan. Nyttigare än bullar. ;)

Så himla underbart att veta att våren ligger framför våra fötter. Snart är vårt syrenträd mörklila och det andra trädet som ser ut som den har småsmå gula bananer till blommor utslaget! :)

Och vi får måla staketet vitt! Och byta panel på baksidan och bygga ett soldäck där. Såå underbart!

Bästa årstiderna framför oss. Hoppas på en varm o fin vår o sommar i år!

Av Anna - 14 mars 2013 10:15

Jag hade tänkt ta en promenad till Bergvik efter att jag lämnat Melvin på dagis, men det är ju så vidrigt kallt ute. Höll på att förfrysa på vägen till dagis, så det blev inget med det tyvärr.

Fick bli lite magövningar framför Våra bästa år istället. ;) Japp, jag ser på den dreten. Haha, följt den dreten från och till sen jag var typ 12-13. ;)

Ikväll ska jag träna sent. Blir ett kettlebells-pass kl 20.15 med Fanny. Hon kunde inte innan och jag vill inte åka mitt i nattningen av barnen. Vill att de ska ha somnat först, så det inte blir nått krångel när älsklingen är själv och båda är så mammiga på kvällarna. Speciellt Neo just nu.

Älsklingen slutar 15 idag, så det är gött. :-)

Vi funderar på att åka till Sunne imorgon eller lördag. Melvin har ju pratat om att åka dit sedan vi var där i början på december när vi var där med familjen Nilsson o skulle på julbord. Är så kul att han säger "Sunne" till huset där liksom. Haha, för honom så är själva huset "Sunne". ;) Men då är det ju lätt att förstå vart han vill. :D

Men vi har inte bestämt oss än. Beror lite på om svärföräldrarna skulle dit o om de vill ha sällskap i så fall.

Men hoppas. Vore skönt att komma bort lite. :-)

Av Anna - 13 mars 2013 21:50

Är så trött nu, så jag minns inte om jag bloggade igår och i så fall om vad. :P

Det blev iafl träning x 3 igår. På min "vilodag". Glömde helt bort att tisdagar ska vara min vilodag. Men aja, gött som fan tyckte jag.

Vad har vi gjort idag då? Älsklingen har ju vart ledig, så jag var o tränade imorse, lämnade Melvin på dagis o när älsklingen hade tränat o Neo sovit klart, åkte vi o handlade mat.

Älsklingen fick hämta Melvin på dagis idag o han hade tydligen haft det så bra att han dröjde lite innan han kom ut i kapprummet. :) Så kul att han trivs igen. I söndags blev han jättearg över att dagis var stängt o att han inte skulle dit. ;)

Vi blev bjudna på mat hos Bengt o Gaggi. Underbart gott! :)

Jag tog mig en tur till Bergvik efter att ha släppt av grabbarna hemma. Köpte lite kläder åt Neo. Han fyller ju snart. :-) Blev en piké-tshirt, en vanlig tshirt med tryck, två lite tunnare randiga tröjor i olika färger o ett par byxor som dock var lite väl "tjejiga" i färgen. De var lite mer korallrosaröd än röda såg jag när jag fick hem dem, men de får duga. De blir somrigt o fint till hans blåa tshirt som jag köpte. ;)

Såg massa fint, så blir nog en tur till dit inom de närmsta dagarna. Även Melvin ska ju få något paket. :-) Han blir ju lite avis mot Neo om han får ngt o inte Melvin, så de första åren innan de förstår ordentligt vad födelsedag innebär o betyder, så får båda på varandras födelsedagar. Dock får ju den som inte fyller år bara lite. Den som fyller år är ju den som ska få flest paket så klart. ;)

Nog om det. Fick spontanbesök av svärföräldrarna o Fanny precis när lasagnen jag lagat var klar. Himla bra timing. ;) Då fick vi chansen att bjuda igen för alla miljoner ggr vi ätit där. :-)

Bjöd även över Bengt som var hemma själv under aftonen då Gaggi var ute o gjorde stan osäker med sina väninnor. ;) Så han fick lite mat i magen också. ;) Det krävs en kvinna för att fylla en mans mage vettni. Ärtsoppa är ingen mat, Bengt! :P

Vi kikade lite på TVn under kvällen o sen så började gardinerna rulla mer som vanligt efter 21-tiden o 21.30 orkade jag inte mer. Så nu ligger jag här o bloggar, fastän jag är såå trött. Men Bengt sa att Gaggi vill gärna se ett inlägg varje dag på bloggen, så this is for you Gaggi. ;)

Godnatt!!

Av Anna - 12 mars 2013 12:54

Det närmar sig Neos ettårsdag och vi har verkligen ingen aning om vad vi ska köpa i presenter. Barnen fick ju verkligen ALLT i julklapp och det är ju inte så länge sen ändå.

Vi har väl tänkt att det bästa för Neo egentligen är pengar insatta på hans fond. Det är ju något han kommer ha större nytta/glädje av i slutändan.

Så till alla som undrar, så är det bästa som sagt pengar. Och de får gärna sättas in direkt på fonden, så slipper vi krångla med kontanter o åka till banken osv. Kontonr till fonden har självklart jag, så det är bara att be om det för den som hellre vill sätta in pengar åt honom. :-)

Annars är väl det enda jag kan komma på vårkläder. Lite chinos, shorts, tshirts, pikéer, tunnare tröjor och sånt. Jackor har han efter Melvin plus att jag köpte en varsin vårjacka till barnen i julklapp.

Leksaker som bilar, bollar och sånt funkar ju alltid.. Helst sånt utan massa småplock och delar för det har vi föööör mycket av och det hamnar alltid under soffan o tvbänken osv. ;)

Hoppas ni som undrat vad Neo önskar sig fått lite klarhet i det. :-)

Av Anna - 12 mars 2013 11:13

Sedan jag fick körkort, så har jag inte tagit bussen iväg nånstans. :P Mest för att de ändrat systemet att betala på o det krånglade när jag försökte fixa med det på mobilen.

Idag har jag ingen bil och vällingen var slut, så efter att vi lämnat Melvin på dagis, så tog jag en promenad till Ica kärnan. Neo somnar ändå alltid i vagnen efter vi lämnat Melvin, så tänkte att vi lika gärna kunde ta en promenad idag. :-)

Plockade upp Jessie och hundarna också på vägen, så fick lite sällskap en del av vägen. :-)

1,5 h senare var jag och Neo hemma igen.

Tog lite kvarg o hallon som mellanmål när vi kom hem. Är tydligen viktigt att äta mkt när man tränar. ;) Jag fryser som aldrig förr sedan några dagar tillbaka, så lilla Fanny sa att jag måste äta mer då. ;) Haha.. Hacka som bara den igår trots täcke och filt.

Ska snart fixa lunch till mig o Neo. Sen ska vi hämta hem Melvin. :-)

Står löprunda på schemat idag (men det är mest ett alternativ för hemmaträning då jag inte kmr iväg till KMTI idag). Har ju promenerat 1,5 h som sagt, så funderar på att göra hemmaövningar med hantlar o så. Fick lite foglossning efter att ha gått så länge, så får känna efter under dagen om de släpper. Nån träning blir de iafl.

Har bokat morgonens spinning/lift it pass, så det är klart. ;)

Av Anna - 11 mars 2013 19:19

Då var måndagen snart förbi också. Dagarna bara flyger förbi.

Jag startade denna veckade ett core boll pass på KMTI. Jag älskar verkligen det passet. Känns så jäkla gött att träna bålen och magen o känna att man blir starkare o orkar mer med magmusklerna. :) Synd bara att de 45 min går så jäkla fort och att jag bara har möjlighet att gå på ett core-pass i veckan. Men bättre än inget pass alls! :)

Melvin har varit på dagis och idag blev han hämtad av Bengt och Gaggi för de passade Neo medan jag var till arbetsförmedlingen på a-kassa info. Kom hem strax före 12, men eftersom jag hade sagt att Gaggi skulle hämta honom på dagis, så gjorde dom det ändå medan jag fixade lunch som tack för hjälpen. :-)

När de hade åkt hem, så var det väl som vanligt. Städar, plockar leksaker och kläder. Melvin häller ju vatten och saft typ så fort han får chansen, så den där trasan borde det finnas en utav i varje rum. Han har en riktig "vill leka och hälla med vatten"-period och han blir ju vansinnig när han inte får för mig. Men jag står på mig, men han går ändå och små häller nånstans senare när han tror att jag glömt. Bustroll!

Har haft besök av Elin idag också efter 15-tiden. :) Kul att träffa kompisar ibland, för det gör jag ju verkligen alldeles för sällan. Man är ju mest hemma och fixar o donar o är mamma liksom, så det är svårt att få tiden att räcka till. Speciellt när Neo behöver sova två ggr om dagen. Blir så bökigt när han blir trött om vi är nånstans. Humörsvängningar direkt liksom o han sover bäst i sin säng hemma.

Var iafl som sagt kul med lite kompishäng. Vi fikade och pratade om allt möjligt. :)

När hon åkt hem, så var det bara att ordna kvällsmat åt barnen och byta blöja, på med pyjamas o borsta tänderna o hela tjofadderittan. :)

Båda barnen somnade utan större ansträngning tack o lov. Melvin ropade på mig en gång, så trodde det skulle bli en kamp där, men icke. Neo krånglade inte lika länge idag, så innan 19 sov båda. :)

Jag har plockat bort de sista nu av alla leksaker o sånt som dras fram tusen ggr om dagen. ;) Jag har faktiskt gått o lagt mig nedbäddad i sängen under täcket. Redan, ja. Är så trött. Vaknade ju som vanligt kl 5, men idag var de Melvin som vakna först. Bara för att Neo sov till typ 5.40 för en gångs skull. :P

Så jag passar på. Älsklingen jobbar ju ett litet tag till ändå.

Godnatt på er ;)

Av Anna - 11 mars 2013 19:18

Då var måndagen snart förbi också. Dagarna bara flyger förbi.

Jag startade denna veckade ett core boll pass på KMTI. Jag älskar verkligen det passet. Känns så jäkla gött att träna bålen och magen o känna att man blir starkare o orkar mer med magmusklerna. :) Synd bara att de 45 min går så jäkla fort och att jag bara har möjlighet att gå på ett core-pass i veckan. Men bättre än inget pass alls! :)

Melvin har varit på dagis och idag blev han hämtad av Bengt och Gaggi för de passade Neo medan jag var till arbetsförmedlingen på a-kassa info. Kom hem strax före 12, men eftersom jag hade sagt att Gaggi skulle hämta honom på dagis, så gjorde dom det ändå medan jag fixade lunch som tack för hjälpen. :-)

När de hade åkt hem, så var det väl som vanligt. Städar, plockar leksaker och kläder. Melvin häller ju vatten och saft typ så fort han får chansen, så den där trasan borde det finnas en utav i varje rum. Han har en riktig "vill leka och hälla med vatten"-period och han blir ju vansinnig när han inte får för mig. Men jag står på mig, men han går ändå och små häller nånstans senare när han tror att jag glömt. Bustroll!

Har haft besök av Elin idag också efter 15-tiden. :) Kul att träffa kompisar ibland, för det gör jag ju verkligen alldeles för sällan. Man är ju mest hemma och fixar o donar o är mamma liksom, så det är svårt att få tiden att räcka till. Speciellt när Neo behöver sova två ggr om dagen. Blir så bökigt när han blir trött om vi är nånstans. Humörsvängningar direkt liksom o han sover bäst i sin säng hemma.

Var iafl som sagt kul med lite kompishäng. Vi fikade och pratade om allt möjligt. :)

När hon åkt hem, så var det bara att ordna kvällsmat åt barnen och byta blöja, på med pyjamas o borsta tänderna o hela tjofadderittan. :)

Båda barnen somnade utan större ansträngning tack o lov. Melvin ropade på mig en gång, så trodde det skulle bli en kamp där, men icke. Neo krånglade inte lika länge idag, så innan 19 sov båda. :)

Jag har plockat bort de sista nu av alla leksaker o sånt som dras fram tusen ggr om dagen. ;) Jag har faktiskt gått o lagt mig nedbäddad i sängen under täcket. Redan, ja. Är så trött. Vaknade ju som vanligt kl 5, men idag var de Melvin som vakna först. Bara för att Neo sov till typ 5.40 för en gångs skull. :P

Så jag passar på. Älsklingen jobbar ju ett litet tag till ändå.

Godnatt på er ;)

Av Anna - 10 mars 2013 09:31

Barnen somnade i bilen igår när vi åkte för att hämta älsklingen på jobbet vid 20, precis som jag hade hoppats på. Det var bara att bära upp dem, så var nattningen gjord. ;)

Älsklingen och jag kunde sätta oss och äta direkt framför Melodifestivalen. :) Jag hade förberett en gryta på fläskytterfile och kyckling. Hade i lite av allt möjligt (purjolök, paprika, morötter, sockerärtor och champinjoner). Det blev jättegott! Mm.. :)

Jag hejjade på Robin, och självklart vann han. ;) Precis som förra året då min direkta favorit vann och även tog hem hela skiten i Eurovision. :))

Tycker Robin var en värdig vinnare. Vilken glädjespridare, man blir ju glad av att bara se på honom när han ler. Och hans röst är ju från en annan värld. Minns så väl när han sjöng Halo i Idol. Hans version var fasen tom bättre än Beyonces, o det händer ju aldrig liksom. Åh, han är så bra!

Och Loreen. Där snackar vi ju också om en röst från en annan värld. Hur kan man ta såna höga toner utan att de ens ser ansträngande ut. Hon har ju verkligen utvecklats sen Idol. Hon hade ju vunnit direkt om hon vart med nu.

Det var en mysig kväll igår helt enkelt. :-)

Hade hoppats på att få sova bra i natt, men Neo vaknade efter 01 och hade svårt att somna om. Två ggr var jag in till honom under en halvtimme och jag vart helt säker på att han somnat om, men så gick de några minuter (precis så där så man själv hinner komma ner i varv och ligger sååååå skönt), så grät han.

Fick hämta in honom till mig och Melvin o han somnade mer eller mindre direkt. Men så vaknade han vid 04 och då fick tillslut båda för sig att de skulle upp. Men tack och lov så somnade de om, men Neo vaknade ju som vanligt vid 05.

Älsklingen tog hand om honom, så låg jag och Melvin och sov fram till 06.30 ungefär, sen var älsklingen tvungen att duscha o göra sig iordning för jobb.

Är med andra ord rätt seg idag, men hoppas komma iväg till gymmet sen med Fanny. Men dagens ungdom sover ju bort halva dagarna, så väntar fortfarande på svar på smset. ;)

I så fall så får barnen vara hos farmorn och farfarn en liten sväng. ;-) Och jag vet åtminstone en som inte vill något annat än att åka dit, nämligen Melvin. ;) Han älskar ju att vara med dem. :) Neo hänger på överallt han. Han är sällan missnöjd över något. :) Härlig unge (som har ett bitmärke på ryggen efter storebror igår.. STACKARN!!).

Melvin är riktigt jävlig mot honom stundvis. Oftast just nu. Vägrar lyssna på en också. Men "hoppas" Neo ger tillbaka en vacker dag, så Melvin får smaka på sin egen medicin för en gångs skull. :P Men inga olyckor så det går illa, bara knuffa tillbaka liksom.

Nu är det dags att byta bajsblöja här känner jag. Luktar fan i hela rummet!

Ovido - Quiz & Flashcards